Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت استان اعلام کرد:

برداشت مکانیزه گندم از سطح ۴۶ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی سیستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: در سال زراعی جاری با توجه به بهره‌برداری از طرح ۴۶هزارهکتارانتقال آب بالوله به اراضی کشاورزی دشت سیستان، بیش از ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در پنج شهرستان حوزه سیستان به کشت گندم اختصاص داشته است.

برداشت مکانیزه گندم از سطح ۴۶ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی سیستان

عباس اشکانی در گفت وگو با خبرنگار ایانا در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با شروع فصل برداشت گندم در شمال استان، ۵۵ دستگاه کمباین و ۵٠٠ دستگاه دروگر کار برداشت محصول گندم را از اردیبهشت ماه آغاز و تا نیمه اول تیرماه به عهده دارند.

وی گفت: امسال به دلیل سرما و یخبندان، تنش خشکی و عدم بارندگی و گرمای زودرس متوسط عملکرد گندم  پایین تر از نرمال منطقه میباشدو پیش بینی می شود امسال بیش از ٩٠ هزار تن گندم برداشت شود. 

اشکانی افزود: در سال زراعی جاری بیش از ١٣٠٠ تن بذر گواهی شده و ۴ هزار تن بذر اصلاح شده مورد استفاده کشاورزان منطقه قرارگرفته است که این باعث افزایش ضریب نفوذ بذور اصلاح شده به بیش از ۵٠ درصد شده است. 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه گفت: سه مرکز خرید گندم در حوزه سیستان راه اندازی شده و انتظار می‌رود با توجه به حمایت های دولت در خرید تضمینی و افزایش قیمت گندم ، کشاورزان گندم مازاد بر مصرف خود را به این مراکز تحویل نمایند و در اسرع وقت قیمت گندم تحویلی را دریافت کنند.

اشکانی با اشاره به اهمیت استفاده از بذور اصلاح شده در افزایش عملکرد، افزود: امسال با هماهنگی مرکز  تحقیقات و همراهی کشاورزان سیستانی  ١۶٠٠ تن گندم بذری  خریداری و برای کشت سال زراعی آتی، ذخیره سازی خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید