Iranian Agriculture News Agency

هزارجریبی پیش بینی کرد:

تولید 98 هزار تن پنبه در سال زراعی جاری

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، امسال سطح زیر کشت پنبه 115 هزار هکتار خواهد بود که 327هزار تن وش از آن برداشت و 98 هزار تن پنبه تولید می شود.

تولید 98 هزار تن پنبه در سال زراعی جاری

ابراهیم هزارجریبی مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا از افزایش 17 درصدی سطح زیر کشت پنبه در کشور خبر داد و گفت: پیش بینی می شود با رشد 4درصدی عملکرد این محصول در واحد سطح، میزان تولید پنبه نسبت به سال گذشته 21 درصد رشد داشته باشد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، سطح زیر کشت پنبه  115 هزار هکتار خواهد بود که 327هزار تن وش از آن برداشت خواهد شد.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که از 327 هزار تن وش، 98 هزار تن پنبه مورد نیاز صنایع ریسندگی تامین شود، گفت: با توجه به میانگین مصرف 120هزار تنی پنبه در سال های گذشته توسط این صنعت پیش بینی می شود با این میزان تولید پنبه، به خوداتکایی 82 درصدی خواهیم رسید.

وی یادآور شد: البته صنایع نساجی نیز با ایجاد کارخانه های جدید  ریسندگی،  گفته می شود بیش از 120هزار تن پنبه نیاز داشته باشند.

هزارجریبی در بخش دیگری از صحبت های خود به تامین بذر رقم های مختلف پنبه  از منابع داخلی و خارجی اشاره کرد و تصریح کرد: البته بخشی از تامین بذر مورد نیاز کشاورزان نیز توسط خود مصرفی تهیه شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید