Iranian Agriculture News Agency

اصفهان در تولید محصولات گواهی شده دامی الگویی برای سایر استانهاست

مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: خوشبختانه استان اصفهان در زمینه تولید محصولات گواهی شده دامی همچون مرغGAP پیش قدم بوده و به عنوان الگو و پایلوت شناخته می‌شود.

اصفهان در تولید محصولات گواهی شده دامی الگویی برای سایر استانهاست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، نشست کمیته محصول سالم (تولیدات دامی) با حضور مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی و مشاور وزیر، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان، مدیر کل دامپزشکی استان و سایر مدیران و کارشناسان برگزار شد.

در این نشست، دکتر علیرضا رفیعی‌پور، مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: اقدامات خوبی در زمینه تولید محصولات گواهی شده انجام شد، خوشبختانه در زمینه تولید محصولات مختلف کشاورزی از نظر کمیت در وضعیت مطلوبی قرار داریم البته نیاز است در بخش کیفی تلاش‌های بیشتری صورت پذیرد.

وی ادامه داد: امروز بیش از 95 درصد از محصولات دامی تولیدی کشور در سلامت کامل است و تلاش می‌شود کیفیت تولیدات روز به روز افزایش یابد، با اقدامات گسترده و جدی که از دو سال گذشته شکل گرفت تولید محصولات گواهی شده به شکل دقیق و مناسب در اولویت قرار گرفت و نتایج بسیار خوبی به همراه داشت.

مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: در دو سال گذشته بیش از دو هزار هکتار از اراضی زیر کشت محصولات گواهی شده رفته  و 60 نوع محصول و در مجموع 80 هزار تن محصول گواهی شده تولید شد.

وی افزود: بنا بر دستور وزیر محترم جهاد کشاورزی، تولید محصولات گواهی شده در چهار بخش زراعی، باغی، دامی و شیلاتی در سال جاری در دستور کار است و امید است با برنامه‌ریزی و مطالعات کارشناسی شکل گرفته شاهد موفقیت‌های مناسب در این زمینه باشیم.

رفیعی پور تصریح کرد: تولید محصولات گواهی شده به دلیل اهمیت حفظ سلامت عموم مردم و رعایت استانداردهای صادراتی مورد توجه قرار دارد، خوشبختانه استان اصفهان در زمینه تولید محصولات گواهی شده دامی همچون مرغGAP پیش قدم بوده و به عنوان الگو و پایلوت شناخته می‌شود.

اصغر محسن‌زاده کرمانی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به برخی اقدامات دفتر محیط زیست و سلامت غذای سازمان اظهار کرد: خوشبختانه سازمان جهاد کشاورزی با نگاه ویژه به تولید محصولات گواهی شده اقدامات گسترده‌ای در زمینه گسترش تولید این محصولات انجام داده البته نیاز است حمایت‌های بیشتری شکل گیرد تا بتوان تولید اینگونه محصولات را گسترش داد.

حسین ایراندوست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این نشست عنوان کرد: با تلاش و برنامه‌ریزی شکل گرفته تولید محصولات گواهی شده دامی مورد توجه قرار گرفته و در همین راستا کمیته GAP برای مرغ ایجاد شد، در زمینه تخم مرغ و شیر نیز می‌توان اقدامات مناسبی انجام داد که امید است این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه برخی مدیران و کارشناسان سازمان به بیان نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه پرداختند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید