Iranian Agriculture News Agency

بخشی از مشکلات پرورش میگو در جنوب کشور برطرف شد

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری دیلم استان بوشهر گفت: با بهره‌برداری از کارخانه تولید غذای آبزیان " مرجان - بیدو " در این شهرستان بخش عمده‌ مشکلات صنعت پرورش میگو در جنوب کشور برطرف شد.

بخشی از مشکلات پرورش میگو در جنوب کشور برطرف شد

محمد طاهری معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری دیلم استان بوشهر   در این ارتباط افزود: این کارخانه در شهرک صنعتی شهرستان دیلم با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان احداث و در دهه فجر سال گذشته راه‌اندازی شد که زمینه اشتغال مستقیم ۶۰ نفر را فراهم کرده‌است.

وی اظهار داشت: سرمایه‌گذار این طرح از جوانان بومی و کارآفرین شهرستان دیلم است که پیش از این شرکت عمل‌آوری بسته بندی انجماد آبزیان را در مجاورت همین کارخانه در سال ۹۷ با حجم سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومان احداث و راه‌اندازی کرد.

طاهری گفت: در شرکت عمل‌آوری بسته بندی انجماد آبزیان نیز زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر نیروی فصلی در زمان تولید میگوی پرورشی و ۳۰ نفر نیروی دایمی فراهم شده‌است.

وی افزود : کارخانه تولیدغذای آبزیان مرجان بیدو روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ تن غذای پرورش دهندگان میگوی سایت بویرات دیلم و سایر سایت‌های پرورشی ستان بوشهر و استان همجوار خوزستان را تامین و پوشش می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار دیلم اضافه کرد: به منظور تکمیل زنجیره تولید آبزیان بویژه تولید، پرورش و صادرات میگو، بزودی طرح مزرعه تولید و کشت لارو (بچه میگو) در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی گفت: برند یا مارک عیدانه برند ثبت شده شرکت آبزیان مرجان بیدو برای عرضه محصولات به بازار داخلی و خارجی است.

طاهری اظهارداشت: در فصل برداشت میگوی سایت‌های پرورش میگو از شهریور تا دی ماه هر سال بیش از ۴۰۰ کارگر که عموم آنان بانوان و مردان و فرزندان خانوارهای بی بضاعت و ‌نیازمند تحت پوشش نهادهای حمایتی شهرستان هستند، در این شرکت مشغول به کار می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و امورعمرانی فرمانداری دیلم افزود: سرمایه‌گذار شرکت پیش از این به عنوان یکی از کارآفرینان برتر استان بوشهر مورد تقدیر قرار گرفت.

وی یادآورشد: کارخانه تولید غذای آبزیان مرجان - بیدو در فعالیت‌های خیرخواهانه و عام المنفعه بویژه کمک به ایتام و نیازمندان از گروه‌های فعال و سرآمد خیران شهرستان دیلم است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید