Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی پیوند و سرشاخه کاری درختان گردو

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از اجرای کارگاه آموزشی پیوند و سرشاخه کاری همزمان با اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در باغات گردوی این شهرستان خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی پیوند و سرشاخه کاری درختان گردو

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، یزدان احمدزاده گفت: این دوره آموزشی با عنوان "پیوند و سرشاخه کاری درختان گردو " با هدف " شناخت انواع پیوند و سرشاخه کاری بر روی درختان گردو" در طرح باغگستران سامان با حضور تعدادی از بهره برداران با رعایت پروتکل های بهداشتی و بصورت محدود اجرا شد.

وی با بیان اینکه تقریبا هزار هکتار از اراضی سامان زیر کشت گردو است افزود: طی فروردین ماه سال جاری، هزار و سیصد پیوندک توسط چهار پیمانکار در سطح شهرستان اجرا شده است.

احمدزاده تصریح کرد: عملکرد بالا در هکتار، افزایش کیفیت مغز گردو، مقاومت به سرمای دیررس بهاره ازجمله سرشاخه‌کاری درختان گردو در این شهرستان است که امیدواریم کشاورزان و باغداران رغبت بیشتری برای اصلاح باغات گردو داشته باشند.

همچنین سمیرا بهامیر کارشناس باغبانی شهرستان سامان گفت: سرشاخه کاری درختان گردو طرحی است که به واسطه آن ضمن اصلاح و تعویض تاج درختان نامرغوب با ژنوتیپ های برتر، افزایش عملکرد و تولید محصول یکنواخت مدنظر قرار می‌گیرد ضمن آنکه آشنایی باغداران با روش‌های پیوند و سرشاخه کاری و همچنین انتقال و آموزش یافته‌های تحقیقاتی به باغداران نیز لحاظ می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید