Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن:

1800 تن کود شیمیایی در تنکابن توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن از تامین و توزیع یک هزار و 800 تن کود شیمیایی در این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

1800 تن کود شیمیایی در تنکابن توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، ابراهیم کاویانی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و 798 تن کود شیمیایی در شهرستان تنکابن تامین و توزیع شد، گفت: این میزان کود شامل کودهای شیمیایی اوره به میزان یک هزار و 593  تن، کود فسفاته 5 تن، سولفات پتاسیم 125 تن و کلرور پتاسیم 45 تن است که برای مصارف کشت بهاره و تابستانه (زراعی و باغی) تامین و بین کشاورزان و بهره برداران توزیع شد.

وی اضافه کرد: میانگین نیاز هر هکتار به کودهای شیمیایی در زمین های کشاورزی شهرستان تنکابن تا ۲۰۰ کیلوگرم است و نیاز هر هکتار به کود اوره ۱۰۰ کیلوگرم و فسفاته و پتاسه هر یک ۵۰ کیلوگرم است.

کاویانی با اشاره به اینکه کشاورزان برای تهیه کود مورد نیاز خود می‌توانند به 3 عامل توزیع نهاده های کشاورزی شهرستان مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: نظارت ها و کنترل بر کارگزاران و نحوه توزیع توسط جهاد کشاورزی تنکابن انجام می شود و هیچ مشکلی در روند تامین و توزیع کود در شهرستان تنکابن بین کشاورزان و بهره برداران وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن تصریح کرد: خوشبختانه روند تامین و توزیع کود دراین شهرستان نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده است و کشاورزان موارد تخلف را در عرضه و قیمت کود به مدیریت جهاد کشاورزی اعلام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید