Iranian Agriculture News Agency

با هدف افزایش بهره‌وری آب کشاورزی؛

۴۰ کشاورز قزوینی در حال آموزش در قالب طرح سیدا هستند

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۴۰ کشاورز قزوینی در حال آموزش طرح سازمان جهانی فائو به نام سیدا (طرح بهره وری و حسابداری آب، مدیریت پایدار خاک) هستند.

۴۰ کشاورز قزوینی در حال آموزش در قالب طرح سیدا هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی ساریخانی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: طرح سیدا بر اساس تصمیمات وزارت جهاد کشاورزی و با همکاری و کمک اعتباری سازمان جهانی فائو (خواربار و کشاورزی ملل متحد) با هدف افزایش بهره‌وری آب به صورت پایلوت از سال گذشته در استان قزوین اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون۲ ایستگاه در قوشجی و حصارخروان به منظور آموزش بهره‌برداران راه اندازی شده و در هر ایستگاه ۲۰ کشاورز مشغول آموزش به روش مدرسه در مزرعه هستند.

ساریخانی بیان داشت: این دوره آموزشی از سال گذشته روی کشت ذرت علوفه‌ای آغاز شد و امسال روی بهره برداری آب در مزارع گندم و کلزا کار خودش را ادامه می‌دهد.

 مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی در دشت قزوین و سازگاری با کم آبی یکی از مهم ترین اولویت‌ها استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری و آموزش برای افزایش بهره وری آب است.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ دوره آموزشی سیدا با حضور بهره برداران برگزار شده و همچنان ادامه دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید