Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری:

شهرک‌های کشاورزی انتخاب نیست، یک ضرورت است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست توسعه شهرکهای کشاورزی استان با اشاره به بحران جدی کم آبی و گذار از کشاورزی سنتی اظهار داشت :با توجه به کمبود بارش ها و تداوم بحران خشکسالی شیوه های سنتی کشاورزی دیگر جوابگو نیست و ایجاد شهرک های کشاورزی یک ضرورت است.

شهرک‌های کشاورزی انتخاب نیست، یک ضرورت است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این نشست با اشاره به بحران جدی کم آبی و گذار از کشاورزی سنتی اظهار داشت :با توجه به کمبود بارش ها و تداوم بحران خشکسالی شیوه های سنتی کشاورزی دیگر جوابگو نیست و ایجاد شهرک های کشاورزی یک ضرورت است.

ابرهیمی افزود: یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی مجتمع‌‌های گلخانه‌ای و دامپروری است و ایجاد مجتمع‌ها می‌تواند موجب تقویت معیشت کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی شود.

وی حمایت از ایجاد شهرک‌های کشاورزی و تأمین زیرساخت‌های لازم برای توسعه و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را گام مؤثری برای ارتقاء تولید در این بخش دانست و افزود: بستر لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در توسعه شهرک‌های کشاورزی فراهم شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه شهرکهای کشاورزی با توجه با اولویت بندی منطقه ای صورت می‌گیرد، افزود: با توجه به اولویت منطقه ای و شرایط اقلیمی هرمنطقه کشت های گلخانه ای و مجتمع های دامپروری ایجاد می‌شود.

ابراهیمی به بحران شدیدکاهش بارندگی ،آمار بالای تحصیلکردگان علمی کشاورزی و بحران بیکاری در استان اشاره کرد وگفت: با ایجاد شهرک‌های کشاورزی می توان از بحران‌ها عبور کرد.

وی با اشاره به اینکه اخذ استعلامات و مشکلات آب ،برق و گاز مجتمع گلخانه ای بلداجی رفع شده است گفت :مجتمع گلخانه ای بلداجی نخستین تجربه استان در ایجاد شهرک های کشاورزی است  و واگذاری قطعات و ارایه تسهیلات به سرمایه‌گذاران و متقاضیان آغاز شده است.

در این نشست، استعلامات مجتمع دانش بنیان و دامپروری بابامنصور خانمیرزا، مجتمع گلخانه‌ای فرادنبه، مجتمع گندمان، مجتمع قارچ جغدان شهرستان کیار، مجتمع قارچ جونقان شهرستان فارسان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید