Iranian Agriculture News Agency

با موافقت دولت انجام شد؛

اختصاص اعتبار به سازمان‌های حفظ نباتات کشور و مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان

۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای به منظور جلوگیری از نشت و نفوذ آفت‌کش‌های شیمیایی به آب و جلوگیری از ایجاد آلودگی آب و خاک و منابع زیرزمینی به سازمان‌های حفظ نباتات کشور و مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان اختصاص یافت.

اختصاص اعتبار به سازمان‌های حفظ نباتات کشور و مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا، با تصویب دولت، مبلغ ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای به منظور جلوگیری از نشت و نفوذ آفت‌کش‌های شیمیایی پرخطر و امحاء سموم شیمیایی خطرناک موجود در انبارهای ۱۹ استان کشور و جلوگیری از ایجاد آلودگی آب و خاک و منابع زیرزمینی و بروز خطرات احتمالی به وزارت جهاد کشاورزی (سازمان حفظ نباتات کشور) اختصاص یافت.

هیأت وزیران همچنین با اختصاص مبلغ ۷۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان، برای اجرای پروژه‌های پیشگیرانه و کنترل سیلاب به منظور مدیریت خطرپذیری و کاهش خسارات وارده به بخش کشاورزی بر اثر وقوع مخاطرات طبیعی و نیز اجرای طرح مرمت و بازسازی ۶۰ رشته قنات در شهرستان‌های برخوار، شاهین شهر و میمه در این استان موافقت کرد.

همچنین به موجب مصوبات فوق، سازمان‌های یاد شده موظف شدند ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام عملیات‌های مذکور، گزارش عملکرد اعتبارات تخصیص یافته را هر سه ماه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کنند.

تقدیر هیأت دولت از کارگران و معلمان کشور

در ادامه جلسه، وزارت آموزش و پرورش به مناسبت دوازدهم اردیبهشت و روز معلم، از اقدامات این وزارتخانه و فعالیت‌های مدیران مدارس و معلمان در دوران شیوع کرونا و ممنوعیت آموزش حضوری، گزارشی به هیأت وزیران ارایه کرد.

بنابر این گزارش، واکنش معلمان در قبال تعطیلی مدارس و پدیده جدید و غیرمنتظره کرونا سریع، خلاقانه و دلسوزانه بوده است و در پرتو تلاش و اهتمام مسئولانه معلمان شعار «آموزش تعطیل نیست» محقق شد، اگر چه تجربه یک سال آموزش در شرایط کرونا بار دیگر بر نقش غیرقابل جایگزینی مدرسه و معلم تأکید کرد.

هیأت وزیران با تبریک روز معلم به همه معلمان، از خدمات ارزنده و مسئولانه آنان در شرایط سخت کرونا و مراقبت از تحصیل دانش­‌آموزان قدردانی کرد.

اعضای دولت همچنین ضمن گرامیداشت روز کارگر، از زحمات این قشر زحمتکش نیز قدردانی کردند.

نحوه ابلاغ اعتبار برای خرید تضمینی آب استحصالی و پساب تصفیه شده از بخش غیردولتی

هیأت وزیران در ادامه با هدف فراهم نمودن امکان استفاده از اعتبارات مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ برای خرید تضمینی آب استحصالی و پساب تصفیه شده از بخش غیردولتی، با اصلاح مصوبه های مربوط به نحوه واگذاری اعتبارات مذکور موافقت کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید