Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی نقده مطرح کرد:

افزایش 300 درصدی سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در نقده

مدیر جهاد کشاورزی نقده در بازدید از مزارع کلزای شهرستان بااشاره به وضعیت مطلوب مزارع گفت : در سال جاری حدود 1100 هکتار از مزارع شهرستان زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است که نسبت به سال قبل حدود 300 درصد سطح زیرکشت این محصول افزایش یافته است.

افزایش 300 درصدی سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در نقده

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  سید کریم ابراهیم زاده افزود : همچنین برای اولین بار در سطح استان ، حدود 7 هکتار کلزا بصورت نشایی کشت شده است که وضعیت این مزارع نیز بسیار مطلوب ارزیابی می شود.

ابراهیم زاه خاطر نشان کرد: در طی سال زراعی جاری تا کنون درسطح 3 هزار و 94 هکتار نیز با علف های هرز پهن برگ و نازک برگ مبارزه  شیمیایی انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: در سال جاری در راستای پشتیبانی و حمایت از توسعه کشت دانه های روغنی مقدار 5  هزار کیلو انواع مختلف بذور هیبرید خارجی، 700 تن انواع کود شیمیایی و 130 لیتر سم علف کش بوتیزان استار به صورت یارانه دار در بین کلزا کاران شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نقده  اضافه کرد: همچنین در جهت حمایت از تولید قیمت خرید تضمینی کلزا نیز توسط شورای عالی اقتصاد به قیمت 110 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم افزایش یافته است که نسبت به سال قبل حدود 100 درصد افزایش دارد.

وی در ادامه بیان کرد: پیش بینی می شود در شرایط مطلوب امسال حدود 2500 تن محصول کلزا از مزارع شهرستان برداشت شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید