Iranian Agriculture News Agency

احمدی در گفتگو با ایانا خبر داد:

هرس دو هزار هکتار از باغات شهرستان هشترود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود از هرس 2 هزار هکتار باغ سیب در این شهرستان خبر داد.

هرس دو هزار هکتار از باغات شهرستان هشترود

 مجید احمدی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: باغداران منطقه هر ساله بعد از خزان در اواخر پاییز و اکثراً اواسط اسفند ماه مبادرت به هرس درختان میوه می نمایند و امسال نیز هرس باغات از نیمه دوم اسفندماه شروع تا آخر فروردین ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: هرس درختان میوه عملیات کاملاً فنی و تکنیکی می باشد که بسته به نوع گونه اعم از هسته دار ، دانه دار و میوه خشک متفاوت بوده که باغداران جهت انجام عملیات با شناخت دقیق نسبت به آن اقدام می نمایند و کارشناسان پهنه مراکز با ارائه راهنمایی لازم و برگزاری کلاسها و کارگاه آموزشی همواره در ارتقاء دانش فنی باغداران ایفای نقش می نمایند و بر هرس باغات در طول دوره هرس نظارت کامل دارند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود با بیان فوائد هرس و کاهش جمعیت انتقالی آفات و بیماریها و کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی افزود: عملیات هرس با حذف شاخه های خشکیده و آفت زده، افزایش نوردهی داخل تاج، جلوگیری از سال آوری در جوان سازی باغ، سبب تحریک گلدهی و افزایش کیفیت و اندازه میوه می گردد.

 احمدی در پایان توجه باغداران را به ضدعفونی ابزار و وسایل مورد نیاز هرس معطوف و بر استفاده از چسب پیوند به منظور حفظ سلامت درخت و عدم انتقال بیماریهای قارچی تاکید نمود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید