Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی:

حمایت از تعاونی های کشاورزی و روستایی باید بیشتر شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: باید حمایت از بخش تعاونی های کشاورزی و روستایی بیشتر شود ضمن اینکه ایجاد تشکیلات جدید در این حوزه کار دشواری است و بهتر است که همین تشکیلات حمایت و تقویت شود.

حمایت از تعاونی های کشاورزی و روستایی باید بیشتر شود

به گزارش ایانا، غلامرضا نوری قزلجه، عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه سازمان مرکزی تعاون روستایی یکی از سازمان قدیمی و با نفوذ بالا است و در تمام مراکز تولید و روستاها حضور دارد. 

وی با اشاره به اینکه برخی تصور می کنند تعاونی های روستایی و کشاورزی با تعاونی هایی که تحت پوشش وزارت کار هستند، همپوشانی دارد و در واقع این دو یکی تلقی می شوند، افزود: این در حالی است که تعاونی های روستایی یک نظام بهره برداری مجزا است که در توزیع نهاده های دامی و سایر تجهیزات از جمله ماشین آلات میان بهره برداران نقش دارند. 

نوری، سازمان مرکزی تعاون روستایی را یک تشکیلات حاکمیتی عنوان کرد و افزود: این سازمان به عنوان ناظر بر فعالیت تعاونی ها فعالیت می کند.

وی در ادامه گفت: باید حمایت از بخش تعاونی های کشاورزی و روستایی بیشتر شود ضمن اینکه ایجاد تشکیلات جدید در این حوزه کار دشواری است و بهتر است که همین تشکیلات حمایت و تقویت شود. 

نوری قزلجه تاکید کرد: ایجاد زنجیره های تولید و حلقه های تولیدی می تواند با استفاده از ظرفیت تعاونی های کشاورزی و روستایی ایجاد شود. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه انحلال سازمان مرکزی تعاون روستایی موجب تضعیف تعاونی ها خواهد شد، گفت: اعمال نظارت تخصصی و حاکمیتی بر کار تعاونی ها لازم است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید