Iranian Agriculture News Agency

خسارت 70 درصدی خشکسالی به محصولات دیم استان ایلام

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام، گفت: خشکسالی های سال زراعی جاری ۹۰۰ میلیارد تومان به اراضی کشاورزی باغی و زراعی استان خسارت وارد کرد.

خسارت 70 درصدی خشکسالی به محصولات دیم استان ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام،  حشمت اله زرین جوب معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام،  اظهار کرد: ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی دیم و پنج هزارهکتار از اراضی باغی استان دچار خسارت های ناشی از خشکسالی شده است.

وی افزود: اراضی دیم استان ایلام شامل محصولاتی چون گندم، جو و حبوبات ۷۰ درصد خسارت دیده اند و میزان خسارت وارده به اراضی آبی هم ۲۰ درصد براورد شد.

زرین جوب یادآور شد: همچنین میزان خسارت های حاصل از خشکسالی و سرما به باغات ایلام ۳۰ درصد گزارش شده است و  از مجموع پنج هزار و ۳۰۰ هکتار باغات استان پنج هزار هکتار خسارت دید.

وی با بیان اینکه این خشکسالی باعث کاهش محصولات کشاورزی شده است، توضیح داد: در بخش گندم پیش بینی ها حکایت از تولید ۳۵۰ هزار تن و خرید ۳۲۰ هزارتن گندم داشت اما با وقوع خسکسالی این مقدار به ۱۰۰ هزارتن کاهش یافت و پیش بینی های کنونی حاکی از تولید ۲۵۰ هزارتن و خرید ۲۲۰ هزارتن گندم دارد.

وی گفت: همچنین در بخش جو هم پیش بینی های اولیه تولید و برداشت ۷۵ هزار تن جو بود که به علت خشکسالی تولید و برداشت جو با کاهش ۵۰ هزار تنی مواجه شده و پیش بینی ها نشان از تولید و برداشت ۳۰ هزار تن جو دارد.

زرین جوب در خصوص محصولات باغی هم اظهار داشت: به طور معمول ۱۸ هزارتن انواع محصولات باغی در استان تولید می شود که به علت خشکسالی ها امسال میزان تولیدات باغی با ۶ هزارتن کاهش به ۱۲ هزارتن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: کاهش محسوس بارش نزولات جوی در استان باعث ایجاد خسارت به کشاورزان شد و کشاورزان خسارت دیده برای پیگیری مطالبات خود به صندوق بیمه کشاورزی مراجعه کنند و کشاورزان فاقد بیمه محصولات نیز برای کمک و حمایت به مدیریت بحران استانداری معرفی شده اند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید