Iranian Agriculture News Agency

احمدی در گفتگو با ایانا خبر داد:

کشت تناوبی 100 هکتار گلرنگ بهاره در اراضی دیم شهرستان هشترود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود از کشت 100 هکتار گلرنگ بهاره در اراضی دیم این شهرستان خبر داد.

کشت تناوبی 100 هکتار گلرنگ بهاره در اراضی دیم شهرستان هشترود

 مجید احمدی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: گلرنگ یکی از گیاهان صنعتی است که از دانه آن روغن خوراکی تهیه می شود، ضمن اینکه گل های این گیاه در صنایع رنگرزی و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و علوفه این گیاه نیز دارای خاصیت غذایی بالا بوده و برای دام استفاده می شود.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار گلرنگ در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها در شهرستان هشترود  کشت می شود، تصریح کرد: کاشت، داشت و برداشت این محصول با ماشین آلات مرسوم مورد استفاده در گندم انجام می شود و نیاز به لوازم و تجهیزات خاصی ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود ادامه داد: یکی از مهمترین مزیتهای این گیاه حاصلخیز شدن خاک زراعی پس از برداشت آن برای محصول بعدی است، خرید تضمینی محصول توسط دولت، چند منظوره بودن گیاه گلرنگ، هزینه تولید پایین، نیاز آبی بسیار کم و مقاومت نسبت به تنش های محیطی به خصوص گرما و خشکی از مهمترین مزیت های کشت این محصول می باشد .

 احمدی در پایان گفت: با توجه به توصیه های مهم مقام معظم رهبری نسبت به خودکفایی در زمینه کشت دانه‌های روغنی همچون گلرنگ، این محصول به عنوان محصول تناوبی از اهداف طرح جهش تولید در دیم زارها‌ی شهرستان می باشد که پیش بینی می‌شود در این طرح 800 کیلوگرم در هکتار محصول گلرنگ برداشت شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید