Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید بیش از 75 تن قارچ خوراکی در شهرستان نمین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: واحد تولیدی کیمیا قارچ در روستای خانقاه سفلی با مجموع مساحت بالغ بر 3600 متر مربع احداث شده و از لحاظ راندمان تولید از رکورد داران کشور محسوب می شود.

پیش بینی تولید بیش از 75 تن قارچ خوراکی در شهرستان نمین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، شهرام محسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  نمین با اعلام این خبر افزود: واحد تولیدی کیمیا قارچ در روستای خانقاه سفلی تحت حوزه مرکز جهاد کشاورزی حومه نمین با مساحتی بالغ بر 5000 متر مربع و دارای 18 سالن تولید با مجموع مساحت بالغ بر 3600 متر مربع احداث گردیده و با توجه به میزان تولید 40 درصد نسبت وزنی کمپوست از لحاظ راندمان تولید از رکورد داران کشور محسوب می شود.

محسنی افزود: این واحد تولیدی در سال 1399 بیش از 60 تن قارچ خوراکی با کیفیت بسیار مناسب تولید نمود که علاوه بر عرضه آن در سطح استان اردبیل بخشی از تولید آن به استان گیلان ارسال شد.

وی افزود: در سال 1400 که از طرف مقام معظم رهبری بعنوان سال "تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدائی ها"  نامگداری شده است، پیش بینی می شود تولید قارچ خوراکی در این واحد تولیدی به بیش از 75 تن افزایش یافته و قارچ تولیدی این واحد علاوه بر استانهای اردبیل و گیلان به استان آذربایجان شرقی هم ارسال شود.

 مدیر جهاد کشاورزی نمبن اضافه کرد: میزان اشتغالزایی مستقیم این واحد تولیدی در سال 1399 بطور مستقیم5 نفر بصورت غیر مستقیم و 15 نفر بود که در سال 1400 این میزان به 7 نفر اشتغالزایی بصورت مستقیم و 20 نفر بصورت غیر مستقیم افزایش خواهد یافت.

محسنی در پایان اظهار کرد: در این واحد با استفاده از دانش فنی تولید محرک رشد قارچ خوراکی که حاصل تحقیقات پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی است، مکمل به بسترهای قارچ در زمان ریسه دوانی اضافه شده و راندمان تولید قارچ خوراکی در واحد سطح  بستر افزایش یافته و ضمن کاهش آلودگی‌ها در بستر قارچ، طعم و مزه محصول تولیدی بهبود می‌یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید