Iranian Agriculture News Agency

تشکیل کمیسیون غذای حلال در استان آذربایجان شرقی

اولین جلسه کمیسیون غذای حلال در استان در حاشیه جلسه شورای مدیران حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه درسازمان و مدیر کل دامپزشکی استان در سازمان برگزار شد.

تشکیل کمیسیون غذای حلال در استان آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و اشاره به تشکیل کمیسیون غذای حلال در استان اظهار داشت: هدف از تشکیل این کمیسیون ترویج غذای حلال است چرا که در متون دینی مسلمان‌ها و کتاب آسمانی اشاره‌ها و آیاتی مرتبط با غذای حلال، وجود دارد و تأکید دارند که غذای حرام در جسم و روح انسان تأثیر سوء دارد.

وی با بیان اینکه کشورهای مسلمان اعتقاد دارند چنانچه موضوع کد حلال به‌صورت یک استاندارد درآید می‌تواند برای مسلمین کشورهای اسلامی ایجاد یک هویت مستقل کند گفت: بدست آوردن سود مناسب در بعد جهانی و ایجاد همگرایی بین کشورهای مسلمان از اهداف ایجاد نشان حلال برای مواد غذایی است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان خاطر نشان ساخت: برند حلال در سطح جهان در حال توسعه است کشورهای غیرمسلمان نیز علاقه‌مندی خود را برای ورود به تجارت محصولات غذایی حلال نشان داده‌اند به طوری که در بازارهای اروپا محصولات حلال ۱۵ تا ۳۰ درصد گران‌تر از سایر محصولات مشابه به فروش می‌رسند و در حال حاضر کشورهایی مانند تایلند، انگلیس و آمریکا نیز که دین رسمی آنها اسلام نیست، برای کسب بازار و درآمد به بازارشناسی کشورهای اسلامی و محصولات حلال توجه جدی پیدا کرده‌اند و تایلند یکی از کشورهای پیشرو در تجارت محصولات غذایی حلال است.

وی با بیان اینکه براساس تحقیقات انجام شده در مناطق مسلمان‌نشین اروپا بیش از ۶۱ درصد از مدارس از گوشت خوک در هیچ غذایی استفاده نمی‌کنند ادامه داد: همچنین ۱۲ درصد از مدارس صرفاً غذای حلال برای دانش‌آموزان سرو می‌کنند که رشد صنعت غذایی حلال در سراسر جهان حاکی از اقبال غیر مسلمانان به این نوع غذای حلال دارد.

 امیرحسین بهداد مدیرکل دامپزشکی استان نیز ضمن قدردانی از حمایتهای مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، از نظارت دقیق و پیگیری در حوزه ذبح شرعی و غذای حلال در خصوص مزایای غذای سالم و حلال و خاصیت و ویژگیهای آن را مطالبی بیان نمود.

گفتنی است در پایان این جلسه حکم   محمدی به عنوان  دبیر کمیسیون غذای حلال در استان آذربایجان شرقی قرائت گردید.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید