Iranian Agriculture News Agency

در تور رسانه‌ای فارس تاکید شد:

قطعه بندی مرغ در فروشگاه‌ها ممنوع است

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به منظور شفاف سازی تولید مرغ در این استان تور رسانه ای برگزار شد و تعدادی از اصحاب رسانه به بازدید شبانه از کشتارگاه شیراز مرغ دعوت شدند.

قطعه بندی مرغ در فروشگاه‌ها ممنوع است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علیرضا واحدی پور تصریح کرد: شب گذشته در کنار اصحاب رسانه در کشتارگاه مذکور تعدادی از مسئولین جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند تا پاسخگوی ابهامات در زمینه تولید مرغ باشند.

به گفته وی، دعوت از اصحاب رسانه با هدف معرفی پتانسیل های استان فارس در زمینه تولید مرغ گوشتی و رفع دغدغه و نگرانی جامعه صورت گرفت.

واحدی پور با بیان اینکه جهاد کشاورزی وظیفه هدایت و حمایت از تولید کنندگان و نظارت بر عملکرد آنان از پرورش جوجه تا تولید مرغ را بر عهده دارد، افزود: بر اساس مصوبه کارگروه مرغ، در زنجیره تولید تا مرحله تحویل  و کشتار مرغ در کشتارگاه بر عهده جهاد کشاورزی است.

قطعه بندی مرغ در فروشگاه‌ها ممنوع است

در تور رسانه معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه قطعه بندی مرغ در فروشگاه‌ها ممنوع است،ابراز کرد: در حال حاضر کشتارگاه‌ها فقط مجاز به قطعه‌بندی مرغ‌های آسیب‌دیده هستند که شامل 5 درصد مرغ‌ها می‌شود و فروشگاه‌ها تنها می‌توانند مرغ‌هایی که توسط کشتارگاه‌ها قطعه‌بندی شده و لیبل کشتارگاه دارد را به صورت قطعه‌بندی عرضه کنند.

کرامت الله کیومرثی با بیان اینکه مرغ زنده به اندازه مصرف در استان فارس تولید می شود، افزود: به طور میانگین شبانه ۲۳۰ هزار قطعه مرغ آماده انتقال به 14 کشتارگاه‌ برای عرضه به مرغداری‌ها در استان فارس است.

به گفته وی، تولید 10 روزه آینده استان با جزئیات کامل همراه با اسم مرغدار، واحد مرغداری، محل تولید و غیره کاملا مشخص است و ورود و خروج مرغ‌ها به کشتارگاه‌های استان ثبت می‌شود.

کیومرثی با بیان اینکه نماینده‌های جهاد کشاورزی موظف هستند که توزیع مویرگی مرغ را در خروجی کشتارگاه‌ها مشخص و صورتجلسه کنند، گفت: مرغ وقتی از کشتارگاه‌ها خارج می‌شود دیگر در حوزه نظارتی جهاد کشاورزی نیست اما به دلیل اینکه قرار شده در بحث بازار مرغ با دیگر نهادها همکاری داشته باشیم نیروهای جهاد کشاورزی برای نظارت بر رعایت نرخ مصوب به برخی از فروشگاه‌ها سرکشی می‌کنند.

به گفته کیومرثی، قیمت 17100 تومان برای مرغدار یک قیمت کاملا متعادل است و همه افزایش قیمت‌های تولید در آن دیده شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در اسفندماه 7 میلیون و 200 هزار قطعه جوجه‌ریزی در فارس داشتیم که در فروردین‌ماه به 7 میلیون و 900 هزار قطعه رسیده بنابراین اگر جوجه‌ریزی یا تولید مرغ برای مرغدار سود نداشت علت این همه جوجه‌ریزی چیست؟

وی با بیان اینکه برای متعادل شدن قیمت جوجه یک روزه پیگیری‌هایی در سطح کلان کشوری در حال انجام است و برنامه‌ریزی‌هایی برای ورود تخم‌مرغ نطفه‌‌دار به کشور انجام شده است، گفت: جهاد کشاورزی فارس به دنبال این است که سهمیه‌ای از تخم‌مرغ نطفه‌دار وارداتی برای این استان جذب کند تا بخشی از نیاز رفع شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه 14 درصد از هزینه تمام شده یک کیلو مرغ هزینه جوجه یک روزه است و بیشترین سهم هزینه تمام شده مرغ مربوط به تامین نهاده‌ها با 72 درصد سهم است، افزود: دولت با ارز 4200 تومانی نهاده‌های تولید را در اختیار مرغدارها می‌گذارد بنابراین نوسانات قیمت جوجه یک روزه هر چند در قیمت تمام شده مرغ تاثیر می‌گذارد اما تاثیری آن آنقدر نیست که بخواهد قیمت مرغ را چندبرابر کند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید