Iranian Agriculture News Agency

نیکبخت:

تغییر الگوی کشت راهکار رونق بخش کشاورزی سیستان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به افتتاح وبهره برداری طرح انتقال آب به اراضی کشاورزی دشت سیستان گفت: تغییرالگوی کشت باتوجه به محدودیت منابع آبی یکی ازراهکارهای ادامه حیات کشاورزی درشمال سیستان و بلوچستان است.

تغییر الگوی کشت راهکار رونق بخش کشاورزی سیستان است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، محمدعلی نیکبخت در نشست امروز با اصحاب رسانه درمحل سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: عملیات طرح انتقال آب باذلوله بهذ46 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان با موفقیت به اتمام رسید و تاکنون از طریق 15هزار حوضچه تعبیه شده در مزارع، 270 میلیون متر مکعب آب از محل 16 ایستگاه تحویل کشاورزان منطقه سیستان شده است.

 وی گفت: طرح الگوی کشت سیستان با همکاری دانشگاهیان، مراکز تحقیقاتی و سازمان نظام مهندسی در دست اجراست و تا نیمه اول خردادماه امسال نهایی خواهد شد.

نیکبخت، کاهش هدر رفت وتوزیع عادلانه آب در دشت سیستان را از اهداف این طرح برشمرد و از همه کشاورزان منطقه خواست، در راستای اجرای تغییر الگوی کشت و توسعه کشت های کم آب بر و اقتصادی با کارشناسان جهاد کشاورزی همکاری داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: امسال کشاورزان سیستان 56 هزار هکتار از زمین های کشاورزی خود را با بهره گیری از آب تحویلی طرح 46 هزار هکتاری به زیرکشت محصولات کشاورزی قراردادند که 90 درصد آن محصول گندم است.

وی تعیین سازمان بهره بردار را از مهمترین خواسته های بهره برداران و تشکل های بخش کشاورزی منطقه عنوان کرد و افزود: 44 هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب استان با مشارکت خوب مردم به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده و 3 هزار هکتار نیز در دست اجراست.

به گزارش ایانا، آیین افتتاح و بهره برداری از طرح 46 هزار هکتاری انتقال آب به اراضی کشاورزی  دشت سیستان در دوم اردیبهشت ماه امسال توسط رئیس جمهور و وزیرجهادکشاورزی به صورت ویدوئوکنفرانس افتتاح و مورد بهره برداری قرارگرفت.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید