Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان قزوین

۵۱۰ زن روستایی در استان قزوین کشت سبزیجات را آموزش می‌بینند

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای توانمندسازی زنان روستایی، ۵۱۰ زن روستایی در20سایت آموزشی این استان در حال فراگیری و آموزش کشت سبزیجات سالم هستند.

۵۱۰ زن روستایی در استان قزوین کشت سبزیجات را آموزش می‌بینند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی  ساریخانی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: سایت‌های آموزشی در مساحتی حدود ۲ هکتار در نقاط  روستایی استان قزوین احداث شده و زنان روستایی از این فضاها برای آموزش کشت سبزیجات استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: روستاهای خوزنین، نودوز، نیاق، خورهشت، خرم پشته، حاجی تپه، حسن آباد، شترک، شهرستانک، امیرآباد، آراسنج، داکان، قاسم آباد، اسطلبر، آناده، دیکین، سلیمان آباد، بشر، بویینک، اسدآباد خورین، دستجرد، حسین آباد رضی، مایان، شهید آباد، داخرجین، خسروآباد، گل زمین، سبزک و هرایین از عمده مکان‌هایی است که زنان فعال روستایی در آن به آموزش مشغول هستند.

ساریخانی بیان داشت: در این دوره آموزشی بذر رایگان انواع سبزیجات شامل تره، تربچه، گشنیز، جعفری، شنبلیله، مرزه، شاهی، شوید، ریحان، لوبیا سبز بین تسهیلگران و زنان عضو صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری توزیع شده است. 

این مسؤول ایجاد و احداث چنین سایت‌هایی را نوعی باغچه خانگی عنوان کرد و توضیح داد: وجود این سایت‌ها باعث می‌شود تا  ایجاد انگیزه تولید در راستای ارتقای معیشت خانواده و بهره‌مندی خانوار روستایی از تغذیه سالم افزایش یابد.

ساریخانی افزود: تجربه موفق چند سال گذشته در اجرای این دوره‌ها نشان داده که سودآوری و درآمد زایی در کنار بهره‌مندی از تغذیه سالم عامل اصلی افزایش مشارکت در این طرح بوده است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: واحد امور زنان روستایی و عشایری مدیریت هماهنگی ترویج با همکاری کارشناسان زنان روستایی شهرستان‌ها و مراکز جهادکشاورزی تابعه به منظور حمایت از این تولیدکنندگان با آموزش بازاریابی برای محصولات تولیدی آنان و آشنایی بیشتر جامعه شهری با محصولات سالم و با معرفی تولید کنندگان سبزیجات خانگی به سازمان‌ها و نهادهای مختلف حمایت همه جانبه خود را از بانوان پرتلاش روستایی در دستور کار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید