Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مطرح کرد:

آغاز کشت سیب زمینی در چالدران

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: چالدران به عنوان یکی از قطب های مهم تولید این محصول با ارزش در کشور هست که امسال پیش بینی می کنیم 750 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت محصول سیب زمینی اختصاص یابد.

آغاز کشت سیب زمینی در چالدران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، جعفر وحدت در بازدید از اراضی زیر کشت سیب زمینی در شهرستان چالدران با بیان اینکه  همه ساله با مساعد شدن شرایط آب و هوای منطقه، سیب زمینی کاران این شهرستان ، کشت خود را در اراضی کشاورزی آغاز می کنند، اظهار کرد : سال گذشته 700 هکتار از مزارع شهرستان زیر کشت سیب زمینی رفته بود که براساس براوردهای انجام شده امسال 50 هکتار افزایش می‌یابد.

وحدت تصریح کرد: سطح زیرکشت سیب زمینی استان سالانه به طور میانگین  یکهزار و 600 هکتار هست که 35 تن در هکتاربه طور متوسط از هر هکتار ازمزارع زیر کشت این محصول برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارقامی که امسال سیب زمینی کاران منطقه اقدام به کشت آن نموده اند شامل آگریا بامبا، ساتینا و 2 رقم جدید نیز به صورت اصلاح شده در نوع های بیلوا و جلی کشت کردند.

وحدت با بیان اینکه تمام مراحل کشت ،داشت و برداشت این محصول به صورت مکانیزه انجام گیرد، ادامه داد : تمامی نهاده های مورد نیاز شامل کود و سم از جمله اوره و فسفاته تهیه و در اختیار کشاورزان قرار داده می شود و تسهیلات  اعتباری نیز جهت تامین هزینه های کشت سیب زمینی در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

وی یاد اور شد : کشت این محصول تا 20 اردیبهشت ماه در سطح شهرستان ادامه دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید