Iranian Agriculture News Agency

نقش بانوان همکار در موفقیت سازمان در حوزه های مختلف بی بدیل است

جلسه وبینار تبیین اهداف و عملکرد حوزه بانوان و خانواده باحضور قائم مقام سازمان، معاون توسعه مدیریت و منابع، مشاور رئیس سازمان در امور بانوان و حضور وبیناری رابطین امور بانوان شهرستانها برگزار شد.

نقش بانوان همکار در موفقیت سازمان در حوزه های مختلف بی بدیل است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان رضوی، قائم مقام سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی گفت: نقش بانوان همکار در موفقیت های سازمان در حوزه های مختلف در سال قبل بی بدیل بوده است. امروز باید بپذیریم که توانمندسازی زنان و مشارکت کامل آنان برپایه برابری از جمله فرایندتصمیم گیری و تصمیم سازی در سازمان یکی از پیش نیازهای تعالی سازمان خواهد بود که اگر فرصت برابر فراهم نشود فرصت منصفانه و بروز خلاقیت و استعداد انسان برقرار نمی شود.

جواد اسماعیلی ادامه داد: مهمترین نقش زنان، در خانواده است. یقینا همکاران خانم در سازمان علاوه بر نقش مادر و همسر در خانواده یک فعالیت مضاعف اداری هم دارند که به آنها سپرده شده است که ارزشمند است. مرد سالاری، زن سالاری و فرزند سالاری یک انحراف از مسیر طبیعی و فطری خانواده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: سوال اساسی این است که چرا باید بیشتر، از حضور زنان در نقش مدیریتی بهره مند شویم؟ حضور زنان در نقش های مدیریتی نشانگر انصاف و عدالت است و موقعیت های شغلی باید فارغ از ویژگی های غیرمرتبط مثل جنسیت، نژاد، مذهب، صنفی و گروهی باشد. منتها موقعیت شغلی ای که توانایی انجام آن توسط زنان وجود داشته باشد.

قائم مقام سازمان جهادکشاورزی تاکید کرد: زنان در مسئولیت اجتماعی خود متعهدترند بلکه طرح های اجتماعی را با کیفیت بالاتری انجام می دهند. در بهبود بازده سازمان نقش کلیدی همکاران خانم انکارناپذیر است.

جواد اسماعیلی اذعان داشت: یکی از موضوعات مهم نهادسازی و ساماندهی بانوان فعال بخش کشاورزی در قالب تشکل های اقتصادی از قبیل صندوق خرد زنان روستائی و سایر مدل های دیگر که امکان پیاده سازی آن در جامعه روستائی و کشاورزی وجود داشته باشد، برعهده همکاران خانم در جهادکشاورزی است. به عنوان یک مسئولیت اجتماعی انتظار داریم جامعه همکاران خانم با تشکیل کارگروه و انسجام بخشی به عنوان یک کار نو و خلاقانه با خرد جمعی در کنار فعالیت های روزمره نقش بارزی در فعالیت های اقتصادی و اعتلای بخش کشاورزی بر مبنای مشارکت هرچه فعال تر زنان روستائی در زمینه های اقتصادی را فراهم کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان به سوالات بانوان شهرستانها پاسخ داد و توضیحات کاملی از سیاست ها و ظرفیت های موجود درجهت رفع مشکلات و نیازمندی هایشان ارائه نمود.

مشاور رئیس سازمان در امور بانوان گفت: امسال از 45هدف عملیاتی ارسالی از دفتر امور بانوان استانداری، 15هدف در راستای وظایف سازمان جهادکشاورزی قرار می گیرد که می بایست پایان هرفصل به استانداری ارسال شود. از رابطین امور بانوان شهرستان ها انتظار می رود با دقت نظر بیشتری نسبت به ارسال به موقع گزارشات فصلی اقدام نمایند.

نفیسه میریان خاطرنشان کرد: به واسطه مشارکت فعال شهرستانها و اقدامات صورت گرفته در امور بانوان سازمان در پایان سه ماهه چهارم سال99 سازمان جهادکشاورزی موفق به کسب رتبه سوم امور بانوان در بین 90دستگاه اجرائی استان شد.میریان در ادامه 15 هدف عملیاتی امور بانوان در سال 1400 را تشریح نمود.

در پایان گزارشی از سطح مشارکت شهرستان ها در انعکاس فعالیت های بانوان همکار در کانال بانوان خورشید که به عنوان اولین و تنها کانال تخصصی بانوان در پیام رسان تاک به وزارت معرفی شده است، ارائه گردید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید