Iranian Agriculture News Agency

دیدار وحیدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با رییس سازمان جهاد کشاورزی

وحیدی نماینده مردم شریف شهرستانهای بجنورد، مانه و سملقان ، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی درخصوص بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات موجود در بخش کشاورزی دیدار کرد.

دیدار وحیدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با رییس سازمان جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیتها و اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی پرداخت.

وی به وضعیت تولید گوشت مرغ در استان اشاره نمود و افزود: در حال حاضر هیچ کمبودی در زمینه گوشت مرغ در استان نداریم و به لحاظ عملکرد در تولید و توزیع گوشت مرغ در اسفندماه و ایام نوروز نیز جزء استانهای برتر در کشور بودیم.

 وی گفت: خراسان شمالی از معدوداستانهایی بوده است که  قیمت مصوب تنظیم بازارمرغ  در آن رعایت گردید ودرایام نوروز این قیمت، ثابت مانده است .

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای خودکفایی استان در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ فراهم شده است، افزود: مجوزهایی برای ایجاد واحدهای مرغ گوشتی و تخم‌گذار صادر کرده ایم که با راه اندازی آنها حتی بیش از نیاز تولید خواهیم داشت.

عبداله یوسفی به کاهش میزان بارندگی در خراسان شمالی در سال زراعی جاری اشاره نمود و از وضعیت نامساعد مزارع دیم در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰ درصد از مزارع دیم گندم و جو به علت کاهش شدید نزولات آسمانی به طور کلی از بین رفته اند.

یوسفی ادامه داد: به طور حتم کاهش بارندگی ها بر روی مزارع گندم و جو آبی نیز تاثیر خواهد گذاشت و آن ها را نیز دچار تنش خواهد کرد و همچنین خشکسالی بر روی مزارع کلزا که به صورت دیم کشت شده است نیز تاثیر گذاشته است آن ها نیز با تنش های جدی کم آبی مواجه است.

یوسفی با بیان اینکه خراسان شمالی یکی از مزیتهای نسبی در حوزه نوغانداری است گفت: پنج هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان برای توزیع در استان تامین شده است و در نخستین مرحله از توزیع، 2500 جعبه بین پرورش دهندگان کرم ابریشم توزیع شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی موافقت وزیر جهاد کشاورزی با مجوز احداث مرغداری در استانهایی که با کمبود تولید مواجه هستند بویژه استان خراسان شمالی را حمایت بسیار خوبی از بخش تولید و پشتیبانی و رفع موانع تولید عنوان کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد: با توجه به کمبود استان در زمینه پرورش مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار،با ارائه این مجوزها نیاز استان در تامین گوشت مرغ دز قالب زنجیره تولید رفع شود.

محمد وحیدی نماینده مردم شریف شهرستانهای بجنورد، مانه و سملقان ، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمییت و گستردگی حوزه فعالیت بخش کشاورزی، بر حمایت و پشتیبانی از این بخش تاکید کرد.

وی پیگیری قیمت خرید تضمینی گندم را از اولویتهای کاری بیان کرد و گفت: برای ترغیب تحویل گندم کشاورزان به سیلوی های استان باید راهکاری اندیشیده شود.

وی همچنین با اشاره به نیاز استان، بر راه اندازی مرغداریها و اولویت دادن به واحدهای نیمه فعال مرغداری و دامداری و همچنین پیگیری راه اندازی شهرکهای دام پروری در استان را دستور کار قرار داد.

وی از اقدامات انجام شده سازمان جهاد کشاورزی در اجرای طرح هویت گذاری دام تقدیر کرد و افزود: با توجه به اجرای این طرح در جلوگیری از قاچاق دام و دیگر مزیتها، انجام این طرح در استان با سرعت بیشتری انجام شودو اولویت کاری قرارگیرد.

وحیدی با اشاره به مبلغ 2500 میلیارد تومان بانکها که باید در استانها هزینه شود، گفت: این امر فرصتی مغتنم برای پیگیری طرح های استانی و پیشرفت و توسعه استانی بویژه در بخش کشاورزی است.

وحیدی به توجه اینکه خراسان شمالی یکی از اصلی‌ترین ذخیره‌گاه‌های ژنتیک اسب اصیل ترکمـن در کشور شناخته شده و پرورش اسب از توانمندی‌های اقتصادی خراسان شمالی و صنعتی پردرآمد و اقتصادی یاد می‌شود، بر توسعه پرورش و صادرات اسب ترکمن در استان تاکید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید