Iranian Agriculture News Agency

"علائی مقدم":

4300 میلیارد تومان برای مقابله با خشکسالی در مناطق عشایری نیاز است

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: بر اساس کارشناسی های صورت گرفته در مجموع 4300 میلیارد تومان برای مقابله با اثرات خشکسالی در مناطق عشایری نیاز است.

4300 میلیارد تومان برای مقابله با خشکسالی در مناطق عشایری نیاز است

به گزارش ایانا به نقل از سازمان امور عشایر، کمیته مقابله با اثرات خشکسالی در مناطق عشایری به ریاست رئیس سازمان امور عشایر ایران و حضور معاونین و مدیران دفاتر تخصصی سازمان برگزار شد.

در این کمیته در خصوص برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مقابله با تاثیرات خشکسالی در مناطق عشایری گفتگو و تبادل نظر شد و برنامه ها و پیشنهادات سازمان امور عشایر و اعتبارات مورد نیاز آن برای ارائه به وزارت جهاد کشاورزی و هیات دولت تدوین شد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در این خصوص گفت: بر اساس کارشناسی های صورت گرفته در مجموع 4300 میلیارد تومان برای مقابله با اثرات خشکسالی در مناطق عشایری در سالجاری نیاز است که برنامه های سازمان به وزارت جهاد کشاورزی و هیات دولت پیشنهاد و ارائه می شود.

شاهپور علائی مقدم تصریح کرد: تامین یارانه خرید علوفه دام، تامین مکمل های خوراکی و درمانی، آبرسانی سیار، اجرای پروژه های انتقال آب و شبکه های آبرسانی، توسعه پوشش بیمه دام، کمک به تشکل های عشایری و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری، پشتیبانی از صندوق های اعتبارات خرد زنان عشایری، خرید توافقی دام عشایر از طریق شرکت پشتیبانی امور دام با کمک اتحادیه و شرکت های تعاونی عشایری از برنامه های پیشنهادی سازمان امور عشایر برای مقابله با اثرات خشکسالی در مناطق عشایری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید