Iranian Agriculture News Agency

در بازدید از باغ فناوری مرکز تحقیقات کشاورزی ورامین مطرح شد:

حمایت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از شرکت‌های دانش بنیان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در بازدید از باغ فناوری مرکز تحقیقات کشاورزی ورامین بر حمایت از شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی تاکید کرد.

حمایت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، اولین جلسه شورای تحقیقات کشاورزی استان تهران با حضور فرماندار ورامین، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران و جمعی از مدیران در محل مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران برگزار شد.

در این نشست فعالیت‌ها و دستاوردهای مرکز تحقیقات در سال گذشته و برنامه های سال جاری تشریح شد؛ هم چنین طرح "14 در 14" با محوریت سرفصل های شاخص سازمان جهاد کشاورزی استان تهران که در راستای تحقق منویات رهبری و تحقق شعار سال تدوین شده اعلام شد.

باغ فناوری (مرکز نوآوری شهرستان ورامین) که با اعتبار ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی وحمایت‌های مادی و معنوی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و همکاری نزدیک مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران چندی پیش در این مرکز افتتاح شد، در حاشیه این جلسه مورد بازدید قرار گرفت.

گفتنی است،  شهرستان ورامین قطب تولید محصولات کشاورزی و دامپروزی است و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ های مستقر در این مرکز در زمینه تصفیه آب، گلخانه هوشمند، برنامه جیره نویسی،تولید بازی، فروش محصولات شهرستان، خوراک دام است.

فصاحت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز با حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: پایه هر فعالیت به ویژه در بخش کشاورزی باید بر اساس دانش باشد و استفاده از امکانات و دانش فنی این گونه شرکت ها، راهکارهای مناسبتری برای تولید بهتر به ارمغان خواهد آورد.

عامری، معاون بهبود تولیدات گیاهی استان تهران نیز با پیشنهاد مجموعه های مشارکتی و کمیته های فنی تخصصی در زیربخش های مختلف کشاورزی گفت: همکاری مراکز تحقیقاتی، اساتید دانشگاهی و بخش دولتی با تشکل ها و کشاورزان نمونه استان تهران  می تواند به تحقق اهداف بالادستی اعم از سند اقتصاد مقاومتی و برنامه شش ساله کمک شایانی کند.
صلاحی اردکانی، رئیس مرکز تحقیقات از فعالیت بخش های مختلف تحقیقاتی از جمله پنبه و گیاهان لیفی، گلخانه، نظام های نوین زراعی باغی و .... خبر داد و افزود: مرکز تهران با 1000 هکتار عرصه کشاورزی و 4 ایستگاه تحقیقاتی می تواند در مجموعه های فناوری و نوآوری محصولات کشاورزی به مردم منطقه کمک نماید.

وی با اشاره به پروژه های در دست اجرای این مرکز در زمینه محصولات گلخانه ای، آبهای نامتعارف و تولید بذور اصلاح شده گفت: مرکز این آمادگی را دارد تا با همکاری با مجموعه های فناوری و نوآوری محصولات را به دست کشاورزان منطقه برساند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید