Iranian Agriculture News Agency

تغییر کاربری مرغداری‌های متروک

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: واحد‌های مرغداری متروک استان اصفهان برای بازگشت به مدار تولید، تغییر کاربری می‌دهند.

تغییر کاربری مرغداری‌های متروک

حسین ایراندوست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ واحد از مرغداری های استان در مدار تولید نیستند گفت: کاربری مرغداری هایی که در حاشیه شهرها هستند یا ساختمان فرسوده دارند تغییر می کند.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: مرغداری‌هایی که ظرفیت تولید کم دارند، فاصله آن‌ها با جاده ها، شهر‌ها و روستا‌ها زیاد است و یا سالنشان به اندازه‌ای فرسوده است که بازسازی آن توجیه اقتصادی ندارد واحد‌های متروک به شمار می‌آیند.

او افزود: مقرر شده امسال به متقاضیانی که در شهرستان‌های مختلف از نظر آمایشی شرایط قابل قبولی دارند مجوز احداث واحد‌های جدید داده شود؛ بنابراین از مالکان این واحد‌ها می‌خواهیم که تعیین تکلیف کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: اگر واحدی امکان بازسازی داشته باشد جهاد کشاورزی به مالک آن کمک می‌کند، اما اگر بازسازی توجیه اقتصادی نداشته باشد پروانه شان را ابطلال می‌کنیم و یا این سالن‌ها رابه شاخه‌های دیگر دامپروری از جمله پرورش گوسفند، بلدرچین و ... سوق می‌دهیم.

ایراندوست افزود: با اضافه شدن سالن‌های جدید و مدرن به چرخه تولید، می‌توانیم رتبه دوم استان را در زمینه تولید مرغ گوشتی حفظ کنیم و ظرفیت تولید را تا ۵۰ درصد افزایش دهیم همچنین مصرف انرژی به شدت کاهش پیدا می‌کند و سود آوری بیشتر می‌شود.

او گفت: در سالن‌هایی که استاندارد رعایت شود تلفات کمتر از ۳ درصد، اما در سالن‌های سنتی یا فرسوده تلفات تا ۲۰ درصد است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: در سالن صنعتی به ازای هریک کیلوگرم گوشت یک کیلو و ۷۰۰ گرم خوراک مصرف می‌شود، اما در سالن‌های بهینه سازی نشده بیش از ۲ کیلو و ۵۰۰گرم دان مصرف می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید