Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:

برگزاری اولین جلسه ستاد هماهنگی ادارات تابعه سازمان جهادکشاورزی استان ایلام درسال۱۴۰۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از برگزاری اولین جلسه ستاد هماهنگی ادارات تابعه سازمان جهادکشاورزی استان ایلام درسال۱۴۰۰ خبر داد.

برگزاری اولین جلسه ستاد هماهنگی ادارات تابعه سازمان جهادکشاورزی استان ایلام درسال۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، به منظور هماهنگی،برنامه ریزی، پشتیبانی،ورفع موانع تولید باحضور ریاست سازمان، مسوول حوزه نماینده ولی فقیه درسازمان،مدیر حوزه ریاست ،مدیرحراست سازمان ومدیران کل ادارات تابعه سازمان در محل دفتر ریاست سازمان اولین جلسه هماهنگی ادارات تابعه برگزار شد.

اقدسی در این جلسه بیان داشت: می بایست تلاش بیشتر در جهت همکاری و رفع موانع و مشکلات تولید کنندگان و حمایت همه جانبه به منظور تولید بیشتر در سال جاری در همه بخش های کشاورزی و همچنین تاکید بر تامین مایحتاج عمومی خصوصا تولید مواد پروتئینی و هماهنگی و همکاری در جهت پیشگیری از ویروس کرونا در بین همکاران ادارات تابعه و سازمان صورت پذیرد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی نماینده محترم ولی فقیه در سازمان با بیان اینکه انسان میبایست در مقابل این همه نعمت الهی شاکر باشد و قدر این همه موهبت الهی را بداند افزود: در این ماه مبارک قدر شبهای قدر را بدانیم و از فرصت های خوب این ماه عزیز نهایت استفاده را ببریم.

وی اشاره کرد: باتوجه به اینکه نماینده ولی فقیه درسازمان منتصب به مقام معظم رهبری است،وپیش قراول حمایت ازتولید،پشتیبانی ورفع موانع تولید می باشد،از ریاست سازمان وهمچنین مدیران کل تابعه خواستند دراین خصوص همت بیشتری را بکار گیرند.

در ادامه این جلسه دکتر احمدی مدیر کل منابع طبیعی آبخیزداری استان ایلام گفت: ۸۰ درصد عرصه های استان ایلام ملی هستد و این وظیفه سنگینی را بر عهده اداره کل منابع طبیعی و ادارات تابعه گذاشته است.

دکتر احمدی ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی در این ایام درگیر اطفاء حریق است و امید است ادارات تابعه سازمان در این زمینه همکاری لازم را بعمل آورند.

وی به زراعت چوب که یکی از سیاستهای سازمان و وزارت متبوع است نیز اشاره کرد، این موضوع به جدیت هرچه تمام تر پیگیری شود.

دکتر پورنجف مدیر کل دامپزشکی استان دراین جلسه بیان داشت: امید است همه ادارت تابعه در سال جدید همکاری بیشتری با دامپزشکی استان داشته باشند.

وی افزود: جانمایی طرح های دامپروری و دامداری از نکات بسیار مهمی است که در سالجاری میطلبد روی این قضیه کار بیشتری انجام شود .تا تداخلات صورت نگیرد و پیشنهاد کردند طرح های عمرانی و تولیدی ( دامداری و دامپروری) با دقت بیشتری بررسی شود تا یک جانمایی مناسبی انجام پذیرد.

فرشاد یاسمی مدیر کل امور عشایر استان نیز در ادامه جلسه ابراز داشت: با توجه به خشکسالی ایجاد شده و کاهش بارندگی، استان حالت بحرانی دارد و در بخش کشاورزی بعضاًشاهد کاهش برداشت های غلات و کاهش تولیدات دامی بودیم

وی گفت: نیازمند همکاری و همراهی برای خرید دام مازاد ، تامین علوفه ، تامین آب عشایرازنکات مهمی است که باهمکاری دستگاههای ذیربط این مقوله نیاز به تعاون وهمکاری دربین ادارات تابعه سازمان دارد.

درپایان این جلسه محمدناصر ناصری مدیرکل تعاون روستایی استان عنوان کرد که: تعاون روستایی به عنوان مکمل برنامه های اجرایی سازمان جهاد کشاورزی می باشد که هرگونه طرحی در جهادکشاورزی و زیرمجموعه های آن انجام گیرد،نظام بهره برداری با تشکیل تعاونی ها بعهده این مدیریت می باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید