Iranian Agriculture News Agency

برگزار شد؛

جلسه شرکت خدمات کشاورزی با سازمان فضایی ایران و استارت‌آپ‌های کشاورزی

جلسه مشترک شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی با سازمان فضائی ایران به منظور اجرایی شدن تفاهم نامه منعقده بین طرفین برگزار شد.

جلسه شرکت خدمات کشاورزی با سازمان فضایی ایران و استارت‌آپ‌های کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، این جلسه با حضور سید محمد مجابی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی واعضا هیئت مدیره و معاونین و همچنین آقای براری معاون وزیر و رییس سازمان  فضایی ایران و استارتاپ‌های مرتبط با بخش کشاورزی و سازمان فضایی در محل سالن جلسات شرکت مادر تخصصی تشکیل شد.

در این نشست ضمن ارائه گزارش اعضا جلسه پیرامون اقدامات و تمهیدات انجام شده در خصوص تفاهم نامه منعقده بحث و تبادل نظر شد و هر یک از استارتاپ‌های حاضر در جلسه ضمن معرفی خدمات خود در حوزه کاری محول شده  نقطه نظرات خود را بیان کردند  و مقرر شد که همکاری فی‌مابین صورت پذیرد.

یکی از مسایل مطرح شده در جلسه مربوط به طرح جامع اطفا حریق جنگل‌ها بود که با استفاده از فناوری پهپادها و استفاده از اطلاعات و دیتاهای ماهواره‌ای درجهت شناسایی مناطق مورد تهدید و آسیب دیده بوده است.

از دیگر موارد مورد بحث در جلسه تولید و ارائه  اپلیکیشن‌های مورد استفاده در بخش کشاورزی از قبیل اپلیکیشن‌های هواشناسی، ارائه و فروش محصولات و خدمات کشاورزی و همچنین تجهیزات و مکانیزاسیون که از طریق تلفن همراه در اختیار مصرف کنندگان بخش قرار خواهد گرفت و به همین منظور تاسیس و تقویت و ایجاد شهرک‌های استارتاپی به منظور جذب و بکارگیری و حمایت از متخصصین و سازندگان این اپلیکیشن‌ها از موارد تاکیدی در جلسه بود.

در ادامه این جلسه، ایجاد و تشکیل نمایشگاه صنایع هوایی مرتبط با بخش کشاورزی در استان قزوین شامل پهپادهای بدون سرنشین و هواپیماهای سمپاش و اطفا حریق، از موارد دیگر مورد گفتگو در جلسه بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید