Iranian Agriculture News Agency

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

مشکلی در تامین و توزیع مرغ کشتار روز در سیستان و بلوچستان وجود ندارد

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مشکلی در حال حاضر تامین و توزیع گوشت مرغ کشتار روز وجود ندارد و در فروردین ماه امسال بیش از یک هزار تن گوشت مرغ کشتار روز در سطح استان توزیع شده است.

مشکلی در تامین و توزیع مرغ کشتار روز در سیستان و بلوچستان وجود ندارد

محمدمهدی اکبری در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: گوشت مرغ کشتار روز سیستان و بلوچستان از استان‌های خراسان جنوبی، یزد و بخشی هم از تولیدات داخل استان تامین و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

وی در خصوص قیمت هر کیلو مرغ گرم تنظیم بازار افزود: قیمت خرده فروشی مرغ کشتار روز تولید داخل استان 249 هزار ریال و مرغ کشتار روز وارداتی از سایر استانها 260 هزار ریال است.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان هم گفت: سال گذشته با راه اندازی 5 واحد جدید پرورش صنعتی مرغ گوشتی ظرفیت گوشت مرغ استان 700 تن افزایش یافت.

نادعلی نوری اظهار کرد: با راه اندازی این واحدها 242 واحد با ظرفیت6 میلیون و 300هزار قطعه در هر دوره افزایش یافته که توان تولید بیش از 42هزار تن گوشت مرغ را دارا است.

وی گفت: همچنین 57 واحد پرورش صنعتی مرغ گوشتی با ظرفیت بیش از 6میلیون جوجه‌ریزی در سال در حال ساخت است که با اتمام عملیات اجرایی این واحدها 10 هزارتن به ظرفیت تولید گوشت مرغ در استان اضافه می‌‌شود.

نوری افزود: براساس میزان جمعیت استان، گوشت مرغ مورد نیاز سالیانه سیستان و بلوچستان 92 هزار تن است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید