Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی مطرح کرد:

تولید 10میلیون اصله نهال در آذربایجان غربی در سال جاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: در سال جاری 1500 هکتار از اراضی ملی استان برای تولید نهال اختصاص یافته که پیش بینی می شود 10 میلیون اصله نهال غیر مثمر تولید شود.

تولید 10میلیون اصله نهال در آذربایجان غربی در سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، هادی قاسمی با بیان اینکه آذربایجان غربی در زمینه زراعت چوب از قطب های مهم کشوری به شمار می رود، افزود: از هر هکتار از اراضی که به زراعت چوب اختصاص یافته ۳۵۰ متر مکعب چوب حاصل می شود، و باتوجه به محدودیت های آب در حاشیه دریاچه ارومیه مقرر شد برای صرفه جویی در مصرف آب از پساب تصفیه شده فاضلاب درجهت زراعت چوب استفاده شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه میزان نهال کاری در استان کاهش یافته است، افزود: درصدد هستیم میزان اراضی ملی که به زراعت چوب اختصاص داده را با ابزارهای تشویقی نظیر تسهیلات بانکی و ارائه نهال رایگان توسعه دهیم.

وی با اشاره به کمبود نیرو و تجهیزات در بخش حفاظت از مراتع و جنگل های استان گفت: بر اساس استانداردهای اعلام شده باید برای هر 10 هزار هکتار یک نفر زمین بان یا همان جنگل بان داشته باشیم در حالی که کل نیروهای ما برای دو میلیون و 750 عرصه های طبیعی در استان 305 نفر نیرو داریم که اصلا جوابگو نیست.

قاسمی در خصوص اجرای طرح کاداستر در استان افزود: سال 99 برای تمامی دو میلیون و 750 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی استان طرح کاداستر اجرا شد و اولین استان بودیم که جشن انفال را برگزار کردیم. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید