Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت خبر داد:

کشت "علف لیمو" برای نخستین بار در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت گیاه دارویی "علف لیمو" ( Liomon Grass ) در سطح دو هکتار از مزارع بخش درودزن این شهرستان برای نخستین بار خبر داد.

کشت "علف لیمو" برای نخستین بار در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، کاووس همتی گفت: کاشت این گیاه دارویی به صورت نشایی و با استفاده از ۶۰ هزار نشا در اوایل اردیبهشت ماه در مزرعه مذکور انجام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: پیش بینی می شود با توجه به برداشت علف لیمو در چهار مرحله بتوان از هر هکتار به طور متوسط 12 تن محصول برداشت کرد.

به گفته وی؛ علاوه بر محصول تر که برای اسانس گیری به کارخانه های اسانس گیری ارسال می شود، محصول خشک نیز به منظور تهیه دمنوش کاربرد دارد.

همتی با بیان اینکه علف لیمو جزو گیاهان کم آب بر محسوب می شود، افزود: این گیاه به دلیل داشتن اسانس و عدم شیرابه، حشرات جذب آن نمی‌شوند از این رو آفت خاصی ندارد.

او  با استناد به یافته های  تحقیقاتی اظهار کرد: گیاه لمون گراس برای درمان انواع بیماری‌های عفونی، دستگاه عصبی، رفع اضطراب، کاهش کلسترول، جلوگیری از عفونت، تقویت سلامت دهان، کاهش درد و افزایش سطح گلبول‌های خون مفید است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه بیش از سه هزار هکتار انواع گیاهان دارویی در این شهرستان کشت می شود، ابراز کرد: آویشن، بادرنجبویه، ختمی، خاکشیر، زعفران، بابونه، زوفا، مریم گلی، سالویا، گل همیشه بهار، مرزنجوش و اسطوخدوس از جمله این گیاهان است.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید