Iranian Agriculture News Agency

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از مزرعه ۶۰ هکتاری در جوادآباد

آغاز مبارزه با سن در ورامین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در بازدید از مزرعه ۶۰ هکتاری گندم وجو در جوادآباد از آغاز مبارزه با سن در این شهرستان خبر داد.

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از مزرعه ۶۰ هکتاری در جوادآباد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، فصاحت رییس سازمان به همراه عامری معاون بهبود تولیدات گیاهی، بنائیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین و تعدادی از کارشناسان  وضعیت شبکه پایش گیاهی در یکی از مزارع بزرگ شهرستان ورامین را مورد بازدید قرار دادند.

بنائیان، مدیر جهاد کشاورزی ورامین در این خصوص گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان ورامین زیر کشت گندم و جو رفته که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: علاوه بر عوامل طبیعی نظیر بارش نزولات جوی و شرایط آب و هوایی، مبارزه با آفات زراعی از جمله سن غلات نیز بر کیفیت و کمیت محصول اثر مستقیم دارد و عدم توجه به مبارزه با آن می تواند محصول یک مزرعه را به طور کامل نابود کند.

بنائیان تصریح کرد: در مبارزه با آفت سن لازم است تا تمامی کشاورزان مشارکت داشته باشند چرا که اگر حتی یک مزرعه نیز نسبت به این امر مبادرت نکند ، آفت از آن مزرعه به سایر مزارع حرکت کرده و با تکثیر، به محصول دیگر کشاورزان آسیب وارد می کند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: سال گذشته شهرستان ورامین رکورد تولید گندم بدون سن‌زدگی را شکست و برای نخستین بار در تاریخ کشت غلات در شهرستان، محصول بدون سن زدگی را به مراکز خرید دولتی تحویل داد.

گفتنی است در این مزرعه ۶۰ هکتاری یونجه و گندم‌ تکثیری به روش آبیاری تحت فشار تولید می‌شود.

 این‌ مجموعه یکی از بزرگ‌ترین استخرهای استان تهران را به مساحت یک هکتار و عمق ۱۰ متر داراست.

 در این بازدید مشکلات موجود در تامین آب مورد نیاز کشاورزی بررسی و راهکارهای لازم ارائه شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید