Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با آفات خسارتزا در مزارع غلات شهرستان اشتهارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد از ارزیابی مثبت نتایج استفاده از پهپاد در سمپاشی مزارع گندم و جو علیه سن غلات در این شهرستان خبر داد.

مبارزه با آفات خسارتزا در مزارع غلات شهرستان اشتهارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، هوشنگ میرزایی نشترودی گفت: در راستای مبارزه با آفت سن گندم و افزایش کیفیت گندم های تولیدی شهرستان اشتهارد، برای اولین بار سمپاشی علیه سن مادر با استفاده از پهپاد در سطحی بالغ بر 10 هکتار انجام شد و این عملیات در سایر مزارع شهرستان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد با بیان به اینکه میزان اثر بخشی این عملیات بلافاصله پس از سم پاشی به وسیله پهپاد ارزیابی شد؛ افزود: این عملیات در سطح 10 هکتار از مزارع گندم و جو روستای فتح آباد، در بخش مرکزی شهرستان اشتهارد انجام و پس از حدود یک ساعت، نمونه برداری از سن مادر توسط کلینیک گیاهپزشکی صورت گرفت که نتایج این ارزیابی حاکی از اثر بخش بودن سم مصرفی و سم پاشی با پهپاد علیه سن مادر دارد.

وی با اشاره به اینکه با مبارزه به موقع با علف‌های هرز، تغذیه مناسب و مبارزه با آفات و انواع بیماری‌های گیاهی می‌توان تولید را افزایش و از تلفات محصولات زراعی جلوگیری کرد؛ افزود: پایش مستمر مزارع و ارائه توصیه های فنی توسط کارشناسان انجام شده است و امیدواریم با همکاری کشاورزان، امسال نیز محصول با کیفیت تحویل مراکز خرید شود.

میرزایی نشترودی با اشاره به مزایای اسفاده از پهپاد برای حفظ عملکرد و ارتقای کیفیت محصولات، جلوگیری از آسیب مزارع، کاهش مصرف نهاده های تولید و حفظ سلامت کشاورزان در مقایسه با روش های معمول، ابراز امیدواری کرد: با توجه به استقبال خوب کشاورزان و پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون در جهت افزایش استفاده از پهپاد، چشم انداز خوبی در انتظار بخش کشاورزی شهرستان باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید