Iranian Agriculture News Agency

رضایی اعلام کرد:

بهره برداری از 571 پروژه بخش دام و طیور در کشور

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امروز 571 پروژه در حوزه دام و طیور و با سرمایه‌گذاری 5 هزار و 570 میلیارد تومان و اشتغال مستقیم 6 هزار و 580 نفر با اجازه ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.

بهره برداری از 571 پروژه بخش دام و طیور در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی توسط ریاست جمهوری، اظهار کرد: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه امریکا و شیوع ویروس کرونا صنعت دام و طیور کشور شاهد گاه‌های بزرگی در سرمایه‌گذاری و تامین پروتئین کشور بوده که بخشی از آن در قالب 571 پروژه در حوزه دام و طیور و با سرمایه‌گذاری 5 هزار و 570 میلیارد تومان و اشتغال مستقیم 6 هزار و 580 نفر با اجازه ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، مجموعا حدود 270 هزار تن شیرخام، 10 هزار تن گوشت قرمز، 18 هزار تن گوشت مرغ، 145 میلیون قطعه جوجه یک روزه، 32 هزار تن تخم مرغ به ظرفیت تولیدات دام و طیور کشور افزوده خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به دستاوردهای بخش کشاورزی در دو سال اخیر عنوان کردک دست‌یابی به خوداتکایی در تولید کره به طوری که از واردات حدود 50 هزار تن در سال 98 به کمتر از 9 هزار تن در سال 99 رسیدیم که صرفه‌جویی 300 میلیون دلاری برای کشور داشته است.

وی افزود: باعث افتخار است که ایران در سال جاری به باشگاه صادرکنندگان کره در دنیا خواهد پیوست.

رضایی به تحریم مواد غذایی توسط امریکا اشاره کرده و بیان کرد: در سال 98 و با اعمال تحریم‌های ظالمانه، امریکا از ورود گله‌های مرغ اجداد به کشور جلوگیری کرد و اگر تدابیر مقام معظم رهبری و حمایت‌های جناب عالی نبود، می‌توانست تولید مرغ کشور را با چالش جدی رو به رو کند.

وی افزود: با اقدامات انجام شده برای احیای مرغ لاین ایرانی، حلقه تحریم شکسته شد و در سال 99 بیش از 60 درصد از اجداد مرغ کشور از نژاد آرین تامین شد و به همین دلیل نگرانی بابت تامین مرغ کشور وجود ندارد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ایجاد زنجیره‌های تولید از مزرعه تا سفره خاطرنشان کرد: در این خصوص 48 زنجیره گوشت مرغ، 4 زنجیره تخم مرغ، 8 زنجیره تولید گوشت قرمز، 16 زنجیره شیر و 3 زنجیره بوقلمون ایجاد شده که باعث افزایش بهره‌وری در بخش دام و طیور شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته رکورد 12 ساله تولید پیله تر ابریشم شکسته شد و از 800 تن به 1678 تن در سال 99 رسید و ضریب خوداتکایی تولید در نخ ابریشم از 26 درصد به بیش از 49 درصد در سال 99 رسیده است که در صنایع قالیبافی و صنایع دستی نقش اساسی دارد.

رضایی با اشاره به بهره‌برداری از نخستین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی در استان بوشهر اظهار کرد: راه‌اندازی اولین واحد پرورش مرغ مادر در استان بوشهر از طرح‌های دام و طیور است که با سرمایه‌گذاری 12 میلیارد تومان بخش خصوصی با ظرفیت تولید 20 هزار قطعه مرغ مادر و تولید سالانه 3 میلیون قطعه جوجه آغاز به کار خواهد کرد و همزمان کارخانه جوجه کشی و کشتارکاه صنعتی هم مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید