Iranian Agriculture News Agency

ضرورت انسجام درون سازمانی در مدیریت منابع آبی و کاهش اثرات خشکسالی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت :جهت عبور از این بحران و تثبیت عملکرد تولید و بهره وری در بخش کشاورزی انسجام درون سازمانی در مدیریت منابع آبی و کاهش اثرات خشکسالی یک ضرورت است.

ضرورت انسجام درون سازمانی در مدیریت منابع آبی و کاهش اثرات خشکسالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست ستاد زراعت با اشاره به بحران کمبود منابع آبی و تاثیر مستقیم بر بخش کشاورزی اظهار داشت :انسجام درون سازمانی و مدیریت بخش کشاورزی در وضعیت بحرانی خشکسالی یک امر ضروری است و جهت عبور از این بحران و تثبیت عملکرد تولید و بهره وری در بخش کشاورزی انسجام درون سازمانی در مدیریت منابع آبی و کاهش اثرات خشکسالی یک ضرورت است.

عطاءالله ابراهیمی به ظرفیت یاوران تولید در عبور از این بحران اشاره کرد و گفت: بهره گیری از ظرفیت یاوران تولید می تواند باعث افزایش عملکرد در سطح و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی شود.

ابراهیمی افزود : گندم یکی از محصولات استراتژیک بوده و نقش بسزایی در تغذیه مردم و خودکفایی کشور دارد و با توجه افزایش نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری  ترغیب تشویق کشاورزان به کشت محصول گندم صورت گیرد.

وی به سطح زیر کشت محصول کلزا در این استان اشاره کرد و گفت :۸۰۰ هکتار از سطح اراضی زراعی استان زیر کشت محصول کلزا رفته است با رصد و پایش به موقع مزارع کلزا ،مقابله با آفات و جلوگیری از کاهش سطح سبز وعملکرد تولید این محصول ،مزارع کلزای استان مدیریت شوند.

ابراهیمی با بیان اینکه مدیریت هسته های بذری استان یک اولویت است تصریح کرد : در راستای تامین نیاز بذری استان پایش و پاکسازی این مزارع از مهمترین اولویت های کارشناسان بخش کشاورزی باشد.

وی ادامه داد : تدوین الگوی کشت و بازنگری در کشت محصولات زراعی در استان با توجه به اقلیم هوایی و منابع آبی صورت گیرد و براساس شرایط و میزان بارندگی در هر شهرستان محصولات زراعی کشت شود.

رییس سازمان جهاد کشاوررزی استان خاطرنشان کرد:تغییر در ساختار بخش کشاورزی ضروری است با توجه به کاهش حجم سفره‌های زیر زمینی، کشت‌های گلخانه‌ای نقش بسزایی در صرفه جویی مصرف آب و افزایش محصولات دارد توسعه و ترویج این شیوه کشت در شرایط آب و هوایی استان ضروری است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید