Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور عشایر استان فارس:

خدمات رسانی به عشایر فارس در طول مسیر کوچ بهاره

مدیر کل امور عشایر استان فارس با تاکید بر اینکه خدمات رسانی به کوچندگان از رسالت های مهم این اداره کل است، گفت: تشکل های عشایری استان فارس شامل یک اتحادیه مرکزی و 23 شرکت تعاونی به این امر اهتمام دارند.

خدمات رسانی به عشایر فارس در طول مسیر کوچ بهاره

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، روح الله بهرامی با بیان اینکه عشایر کوچرو به دلیل کمبود بارش و خشکسالی مراتع به منظور تامین علوفه دام در بین مسیر کوچ دچار مشکلاتی می شوند، ابراز کرد: در این راستا تلاش می شود از نظر میزان علوفه مورد نیاز برای تعلیف دام و همچنین ارزاق عمومی شامل آرد و سایر کالاهای اساسی حمایت شوند.

وی با بیان اینکه آبرسانی حین کوچ در مسیر انجام می شود، افزود: با بررسی آمار توزیع نهاده های دامی و ارزاق عمومی، تاکنون بیش از سه هزار و 750 تن انواع علوفه شامل جو، کنسانتره دامی، ذرت و سایر علوفه و  1200 تن آرد در طول یک ماه گذشته در مسیر کوچ عشایر از قشلاق به ییلاق در اختیار عشایر متقاضی قرار گرفته است. 

بهرامی تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات موثری به منظور بهره مندی عشایر از خدمات بهداشتی صورت گرفته که از جمله این اقدامات تجهیز و راه اندازی کانکس خانه بهداشت سیار عشایری بوده که در حین کوچ نیز به عشایر کوچرو خدمات ارائه می دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید