Iranian Agriculture News Agency

صدور 145 هزار هکتار سند مالکیت اراضی ملی شهرستان سمنان

مسئول واحد مهندسی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از صدور 145 هزار هکتار سند مالکیت اراضی ملی شهرستان سمنان در سال 99 خبر داد.

صدور 145 هزار هکتار سند مالکیت اراضی ملی شهرستان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، مسعود مرامی اظهار کرد: به دنبال اجرای طرح کاداستر از ابتدای سال 99 امسال تا پایان آن سند مالکیت برای 42 پلاک ثبتی به مساحت 58/145 میلیون هکتار از اراضی ملی این شهرستان صادر شد که می‌توان از پلاک‌های ثبتی شیلک چشمه، قیطک، تلیستان، شاهوران، نوکلاته، میان دره بالا و پایین، تلیستان نام برد.

وی افزود: با ابلاغ دستورالعمل اجرای کاداستر اراضی ملی، تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک‌برگی به عنوان اولویت کاری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قرار گرفته است که با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک سمنان سند مالکیت اراضی ملی در این شهرستان صادر می‌شود.

مسئول واحد مهندسی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از اراضی ملی از مهم‌ترین وظایف منابع طبیعی محسوب می‌شود و اجرای طرح کاداستر مالکیت اراضی دولت تثبیت و نقش بسزایی در راستای توسعه شهرستان و طرح‌های عمرانی خواهد داشت.

مرامی گفت: ثبت اطلاعات توصیفی و مکانی هر پلاک ثبتی و دقت بالای اسناد تک‌برگی موجب کاهش و برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی و جلوگیری از تصرف، تعرض، پدیده زمین‌خواری و جعل اسناد می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: کاداستر (حدنگاری) منابع طبیعی شامل نقشه‌های رقومی دارای مختصات با دقت هندسی استاندارد است که بر اساس شیوه‌نامه کاداستر سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور از محدوده منابع ملی و اراضی مستثنیات تهیه شده و در سامانه شمیم (شبکه ملی یکپارچه ملک) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت می‌شود.

مسئول واحد مهندسی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان افزود: روند اخذ سند اراضی ملی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان در سال جاری نیز در دست اقدام است و امید است تا پایان سال جاری برای کلیه اراضی ملی شهرستان در قالب طرح کاداستر اراضی ملی صدور سند تک‌برگ صورت پذیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید