Iranian Agriculture News Agency

شناسایی 30 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی در استان سمنان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از شناسایی 30 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی در این استان خبر داد.

شناسایی 30 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی در استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، غلامرضا خراسانیان با بیان اینکه شناسایی این میزان تغییر کاربری اراضی باغی و کشاورزی در مدت ایام نوروز امسال بوده است؛ اظهار کرد: هر سال با فرارسیدن ایام تعطیلات نوروز، افراد سودجو با استفاده از خلوتی این ایام اقدام به زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی می‌کنند.

وی با اشاره به جدیت مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی افزود: برای مقابله با پدیده تغییر کاربری اراضی و همچنین زمین‌خواری و حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و باغی اقدامات ویژه‌ای از سوی امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در ایام نوروز انجام شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به حضور مستمر گشت‌های حفظ کاربری در ایام تعطیلات نوروز گفت: با حضور این گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی تعداد 30 مورد کاربری غیرمجاز شناسایی و در اجرای تبصره 1 ماده 10 قانون حفظ کاربری حکم توقف عملیات ساخت‌وساز صادر شد.

خراسانیان اضافه کرد: ضمن قدردانی از همکاری مطلوب شهروندان با یگان حفاظتی امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: همه ما وظیفه داریم از مواهب خدادادی که متعلق به همه نسل‌های بشر است حراست و حفاظت کنیم.

وی همچنین از همه کشاورزان و بهره‌برداران خواست تا قبل از هرگونه ساخت‌وساز با کارشناسان مدیر امور اراضی مشاوره کنند تا از هدر رفت سرمایه جلوگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید