Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ:

پیشتازی کشاورزان ساوجبلاغ در تولید محصول سالم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ اعلام کرد: 40 درصد از گواهی های صادره نشان حد مجاز آلاینده ها در استان به 4 محصول تولیدی کشاورزان ساوجبلاغ اختصاص یافت.

پیشتازی کشاورزان ساوجبلاغ در تولید محصول سالم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، علی اکبر الماسی نوکیانی گفت: با همکاری مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز وگروه محیط زیست و سلامت غذا، دریافت 40 درصد از پروانه های صادره در خصوص کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی استان البرز توسط کشاورزان ساوجبلاغ تحقق یافت و بدین ترتیب این شهرستان مقام نخست استانی را در تولید محصولات سالم به خود اختصاص داد.

الماسی نوکیانی با اشاره به اینکه این پروانه های صادره برای محصولات توت فرنگی گلخانه ای، گوجه فرنگی گلخانه ای و فلفل دلمه ای فضای باز با تلاش بهره برداران ساوجبلاغی، برای اولین بار در سطح استان صادر شده است؛ افزود: صدور پروانه‌های نشان حد مجاز آلاینده‌ها در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد است که این مهم افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی و حفاظت از آب و خاک را به همراه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ اضافه کرد: با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج استان البرز، اولین زن روستایی در شهرستان ساوجبلاغ نیز موفق به کسب پروانه فوق برای محصول گوجه فرنگی فضای باز شد. وی تصریح کرد: فرهنگ استفاده از محصولات کشاورزی دارای پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها باید اشاعه پیدا کند و این موضوع موجب افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، ارتقای سلامت جامعه و همچنین تولید محصولات صادرات محور خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: اشتیاق به مصرف محصولات کشاورزی سالم، به دلیل نگرانی‌های روز افزون از آلودگی‌های محصولات و محیط زیست، رو به افزایش است و محصولات تولیدی دارای حد مجاز آلاینده‌ها از بازار صادراتی خوبی نیز برخوردار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ در پایان با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان محصولات گواهی شده به ویژه در مرحله عرضه، از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی خواست تا با رعایت استانداردهای تولید محصول سالم نسبت به دریافت این گواهینامه اقدام تا محصولات سالم به دست مصرف کنندگان برسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید