Iranian Agriculture News Agency

مدیرجهاد کشاورزی ارومیه مطرح کرد:

مبارزه با آفت سن غلات و علف‌های هرز درسطح 12 هزار هکتار از مزارع ارومیه

مدیرجهاد کشاورزی ارومیه گفت: تاکنون مبارزه با آفت سن مادری و علف های هرز در بیش از 12‌ هزار و 318 هکتار از مزارع گندم این شهرستان انجام شده است.

مبارزه با آفت سن غلات و علف‌های هرز درسطح 12 هزار هکتار از مزارع ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، محمود سپهرفر در جلسه ستاد سن غلات شهرستان ارومیه اظهار کرد: تاکنون مبارزه با سن مادری در سطح 18 هکتار و مبارزه با علف های هرز درسطح 12 هزار و 300 هکتار از مزارع گندم شهرستان اجرایی شده است. 

وی با بیان اینکه سال گذشته در سطح18 هزار و 500 هکتار از مزارع غلات شهرستان ارومیه مبارزه با آفت سن گندم انجام شده بود، ادامه داد: کنترل به موقع عوامل خسارت زای گندم باید در دستور کار قرار گیرد و تمامی امکانات در جهت مبارزه با سن گندم و اطلاع رسانی به موقع باشد.

مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی ارومیه نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مبارزه با عوامل خسارت زای گندم اظهار کرد: 24 نفر کارشناس بخش دولتی و دو کلینیک بخش خصوصی شبکه مراقبت، وظیفه نظارت و بازدید ها از مزارع سطح شهرستان را به عهده دارند.

لیلا لطف زاد همچنین مدیریت جدی سن در مرحله مادری را ضروری دانست و تاکید کرد: بازدیدهای میدانی مستمر و منظم به منظور پایش وضعیت آفات در مزارع، مبارزه اصولی و به موقع با سن مادری باعث کاهش خسارت کمی و جلوگیری از طغیان پوره سن، کاهش مصرف سموم و کاهش خطرات زیست محیطی می‌شود. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید