Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز:

تخصیص بالغ بر یک میلیارد ریال یارانه نهال به باغداران نی ریزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از اختصاص یک میلیارد و 222میلیون و 500هزار ریال یارانه نهال به باغداران این شهرستان خبر داد و گفت: برای دریافت این یارانه، در سال جاری، 35 پرونده تشکیل و کل اعتبار تخصیصی جذب شد.

تخصیص بالغ بر یک میلیارد ریال یارانه نهال به باغداران نی ریزی

به‌ گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علیرضا بصیری با بیان اینکه یارانه مذکور به طرح های احداث باغ سازگاری "بررسی ارقام و ساختارهای ژنی" بادام امید بخش و گردو اختصاص یافت، تصریح کرد: این یارانه به توسعه کشت گیاه دارویی آنغوزه و باغ های انجیر، پسته، به ، بادام و غیره که دارای مدارک مستند بودند در سطح 140 هکتار نیز اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه شهرستان نی ریز با ده نهالستان مجوزدار و تولید سالانه بیش از یک میلیون اصله نهال شناسه دار، از قطب های تولید نهال استان به شمار می آید، ابرازکرد: در این نهالستان ها گونه‌های درختان میوه دانه‌دار، هسته دار، نیمه گرمسیری، دانه ریز، سردسیری و خشک تولید می‌شود.

او با تاکید بر اینکه شهرستان نی‌ریز توانایی صادرات نهال به سایر کشور‌ها را دارد، اظهار کرد : نهال‌های تولیدی این شهرستان به تمامی نقاط کشور از جمله استان‌های کرمان، مشهد، یزد، اصفهان و کردستان صادر می‌شود.

شهرستان نی ریز در  ۲۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید