Iranian Agriculture News Agency

رتبه نخست استان زنجان در فرآوری محصولات و توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود، گفت: سال گذشته با میزان فرآوری ۵۰ درصدی محصولات کشاورزی، زنجان رتبه نخست را در بین استان‌های کشور کسب کرد.

رتبه نخست استان زنجان در فرآوری محصولات و توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، جواد تاراسی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود، گفت: سال گذشته با میزان فرآوری ۵۰ درصدی محصولات کشاورزی، زنجان رتبه نخست را در بین استان‌های کشور کسب کرد.

تاراسی افزود: در چند سال گذشته توسعه صنایع تبدیلی و میزان فرآوری محصولات کشاورزی در استان زنجان روند رو به رشدی به خود گرفته و این استان جزو پیشروها در این زمینه بوده است، هر چند با توجه به ظرفیتها، تا رسیدن به نقطه مطلوب، مسیر پرفراز و نشیبی در پیش است.

زیتون، انگور، حبوبات، جو، گوجه فرنگی، سیب زمینی و سیر عمده محصولات کشاورزی قابل فراوری استان محسوب می‌شوند.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، کشاورزان این استان، تولید کننده ۶۰ نوع محصول باغی و زراعی هستند که برای ارتقای بهره وری و ارزش افزوده در زمینه تولیدات، توسعه صنایع تبدیلی جزو برنامه های مهم در استان به شمار می رود و بر همین اساس نیز برنامه ریزی خوبی برای اجرا در دستور کار قرار دارد.

تاراسی با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی در گرو بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و ایجاد تسهیلگری‌های لازم است، گفت: با گسترش صنایع تبدیلی عواید بیشتری از تولید در مقایسه با خام فروشی، نصیب کشاورزان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با فرآوری محصولات کشاورزی از طریق توسعه صنایع تبدیلی، از هدر رفت بیش از ۱۱۰ هزار تن محصول کشاورزی در استان جلوگیری می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به ظرفیت ها و موفقیت های این استان در زمینه توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار آمایش منطقه‌ای کشور درسال ۱۳۹۵، استان زنجان در زمینه صدور پروانه بهره برداری صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال در این بخش، رتبه نخست را به دست آورد.

وی همچنین یادآور شد: استان زنجان در زمینه فرآوری محصول زیتون، رتبه اول و در فرآوری محصول کشمش، رتبه چهارم را در کشور دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید