Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بابل خبر داد:

تولید 17 میلیون جوجه یکروزه در بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل گفت: سال گذشته 17 میلیون قطعه جوجه یکروزه در واحدهای مرغداری گوشتی این شهرستان تولید شد.

تولید 17 میلیون جوجه یکروزه در بابل

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محسن علی‌گل‌زاده از تولید 17 میلیون و 477 هزار و 830 قطعه جوجه یک روزه در واحدهای مرغداری گوشتی این شهرستان به ارزش ناخالص سه هزار و 900 میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد.

علی‌گل‌زاده تصریح کرد: این شهرستان دارای 11 واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 346 هزار قطعه در هر دوره و 183 واحد مرغداری گوشتی فعال و 2 واحد جوجه کشی است.

به گفته این مسوول، اخذ مجوز جوجه ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی برای همه مرغداران الزامی است و مرغداران موظف به مراجعه به تعاونی شهرستان و دریافت مجوز برای جوجه ریزی و ‌ثبت اطلاعات هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل درخاتمه گفت: کنترل و تنظیم جوجه ریزی و تولید مرغ، ایجاد نظم و ثبات در بازار و ساماندهی تولید، تعیین قیمت مناسب در طول سال و جلوگیری از ضرر و زیان مرغدار، یافتن بازار مناسب و مزیت نسبی برای توسعه صادرات، اقتصادی نمودن واحدهای تولید و افزایش درآمد مرغداران، استمرار تولید و توسعه پایدار در صنعت پرورش طیور، اصلاح ساختار تولید با برنامه ریزی و اطلاع رسانی و کنترل بیماری ها و کاهش تلفات از مزایای ثبت نام در سامانه جوجه ریزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید