Iranian Agriculture News Agency

ماه رمضان، ماه توبه، مغفرت و رحمت است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: ماه رمضان ، ماه توبه، مغفرت و رحمت است.

ماه رمضان، ماه توبه، مغفرت و رحمت است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت ‌الاسلام والمسلمین مجید نجفی در جلسه هم اندیشی روحانیون سازمان و ادارات تابعه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان برای تمامی همکاران و توقیق استفاده از فیوضات این ماه گفت: خداوند تبارک و تعالی روزه را واجب کرد تا میزان اخلاص مردم را مشخص نماید این ماه، ماه توبه، مغفرت و رحمت است. پیامبراکرم(ص) خطبه ای را در استقبال از  ماه مبارک رمضان ایراد کرده که به خطبه شعبانیه معروف است. پیامبر اکرم (ص) در این خطبه ضمن توصیف عظمت و فضیلت ماه مبارک، اهمیت روزه داری و برخی از مشکلات آن را توضیح داده است تا مردم برای این ماه مبارک آماده شوند بنابراین لازم است با آمادگی کامل و اطاعت از امر پروردگار عالمیان به استقبال این ماه برویم تا بتوانیم از فیوضات این ماه که ملقب به شهرالله است نهایت استفاده معنوی را برده باشیم.

وی با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: از فضائل این ماه گشودن در آسمانها به روی انسان و اعطاء رحمت خاصه پروردگار عالمیان و همنشینی انسان با ملائکه الهی است که خداوند متعال فقط خاصه به این ماه مبارک عطا کرده به طوری که قیام و قعود انسان و حتی نفس کشیدنش عبادت محسوب می شود .

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه گفت: در فروع دین ، روزه بعد از نماز ذکر شده است اگر به این توالی نگاه کنیم می توانیم به اهمیت روزه داری پی ببریم وقتی نوبت‌ دستور روزه رسید، خداوند متعال انسان عادی و مسلمانان را مورد خطاب قرار نداد، بلکه فرمود: «ای کسانی که ایمان آورده اید!» این نشان می دهد که این عبادت مربوط به مومنان است به دلیل شیرینی و حلاوت این کلمه، از سختی روزه برای مومنان کاسته می شود درجه ایمان از طریق روزه تعیین می شود و هرچه به سمت کمال و پیشرفت حرکت می کنیم، آزمایشات و سختیهای ما نیز افزایش خواهد یافت.

وی در پایان گفت: وقتی مؤمنی این ماه مبارک را در حال روزه می گذراند، پاک می شود در این ماه فرصتی برای کفاره گناهان نیز وجود دارد بنابراین ما این فرصت را از دست ندهیم و از گناهان گذشته خود توبه کرده و از خداوند متعال طلب آمرزش کنیم.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید