Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

116 بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین تخریب شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 116 بنای غیرمجاز از ابتدای سال جاری تاکنون در اراضی کشاورزی این استان تخریب و قلع و قمع شده است.

116 بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین تخریب شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: این تخریب‌ها شامل 13 مورد قلع و قمع (اجرای احکام قضایی) و 103 مورد تبصره 2 ماده 10 (قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی) است.

وی با بیان اینکه در این مدت 143 بنای غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده اظهار داشت: از این تعداد 75 مورد مربوط به شهرستان قزوین، 20 مورد در آبیک، 16 مورد تاکستان، 13 مورد بویین زهرا، 11 مورد البرز و هفت مورد متعلق به شهرستان آوج است.

خمسه تصریح کرد: این بناهای غیرمجاز در 31 هکتار از اراضی کشاورزی استان شناسایی شده که با تخریب و قلع و قمع انجام شده بیش از 30 هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شده است.

به گفته این مسؤول، شناسایی ساخت وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان و برخورد با این معضل یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان جهادکشاورزی است که همواره به صورت مستمر تحت نظارت و رصد کارشناسان امور اراضی سازمان قرار دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: برای پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱، ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و نیز سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش های مردمی است تا در صورت مشاهده، برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی به عمل آید.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید