Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در دیدار با نماینده بافت رابر و ارزوییه مطرح کرد:

همه بخش های دامپزشکی در راستای تحقق شعار سال گام بر می‌دارند

نشست حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با آقای صمداله محمدی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با محوریت تحقق شعار سال" تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" در حوزه دامپزشکی با رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا در محل دفتر مدیر کل دامپزشکی استان کرمان برگزار شد.

همه بخش های دامپزشکی در راستای تحقق شعار سال گام بر می‌دارند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد: تحقق شعار سال با حضور فعال جهادگران دامپزشکی در عرصه تولید، حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل کار ارباب رجوع میسر خواهد شد و بدین منظور همه بخش های دامپزشکی در راستای تحقق شعار سال گام بر می دارند

رشیدی در این رابطه افزود: رفع موانع تولید با حفظ تمامیت حقوق تکریم تولید کننده بدون عبور از خطوط قرمز امنیت و سلامت غذایی اعم تولید و تولیده کننده محقق می گردد و دامپزشکی در این راستا به صدور مجوزها و پروانه های لازم تولیدی و نظارت بر این مراکز می پردازد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری اقتصادی در حوزه دامداری و دامپروری بدون محافظت از دام میسر نمی گردد، گفت: خدمات و فعالیت‌های دامپزشکی تضمین اقتصاد پویا و پایدار صنعت دامپروری  و واحد های تولیدی استان و تحقق شعار سال را در پی دارد.

این مقام مسئول فعالیت های دامپزشکی را تعبیر عملی اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: از ارکان اقتصادی مقاومتی، ارزآوری، اشتغال زایی و رونق اقتصادی و توجه به صادرات غیرنفتی می باشد که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و در این راستا فرآورده های خام دامی در جایگاه بازار صادرات نقش ویژه ای دارد که خوشبختانه در سال جهش تولید بیش از 50 فقره صادرات فراورده های خام دامی به خارج از استان داشته ایم.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: زنجیره های تولید در استان کافی نیست و بمنظور رسیدن به قله های پیشرفت اقتصادی و از میان برداشتن موانع تولید، می بایست از سوق دادن سرمایه گذاری در فعالیت های کاذب اقتصادی و واسطه گری جلوگیری نماییم.

رشیدی اعلام کرد: ارتقای فعالیت اتحادیه ها و انجمن های صنفی حوزه دام و طیور استان، سبب تسهیل کار پرورش دهندگان( تولیدکنندگان) و در پی آن رشداقتصادی استان خواهد شد.

این مقام مسئول به تشریح وظایف دامپزشکی پرداخت و  بیان کرد: دو وظیفه مهم دامپزشکی، تامین بهداشت عمومی و تضمین سلامت و کیفیت فراورده ها و محصولات خام دامی می باشد.

وی افزود: دامپزشکی با نظارت بر تولید، توزیع، عرضه فراورده های خام دامی( تولیدات سالم) و نیز پیش گیری و مبارزه با بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام در راستای نیل به این وظایف گام بر می دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با تاکید بر اینکه دامپزشکی در بحث تامین بهداشت عمومی جامعه نقش اساسی دارد، اعلام کرد: هر نوع فراورده خام دامی توسط دامپزشکی از منظر باقی مانده های دارویی و فلزات سنگین، بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله تب مالت، سل و ... پایش می گردد و همشهریان می توانند باخیال راحت به مصرف این فراورده ها بپردازند.

رشیدی با اعلام اینکه این اداره کل در ارائه خدمات بهداشتی دامپزشکی جز برترین های کشور می باشد، افزود: تمامی دامداری های منطقه را تحت پوشش تست، مراقبت و واکسیناسیون بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام قرارداده ایم از جمله از اپیدمی بیماری تب برفکی در دامداری های استان جلوگیری کرده ایم.

وی افزود: در چندین سال گذشته با ممانعت از ورود بیماری خطرناک انفلوانزای فوق حاد پرندگان به استان از ضربه های اقتصادی شدید شیوع این بیماری به بنیان های اقتصادی استان جلوگیری نموده ایم.

رشیدی دامپزشکان را، سربازان گمنام حوزه سلامت نامید و باردیگر با تاکید گفت: نقش مهم دامپزشکی و اقدامات مهم آن در رشد و شکوفایی صنعت دامپروری از طریق کنترل بیماری‌های دامی و نیز اهمیت فعالیت‌های بهداشتی و نظارتی دامپزشکی، در تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی سالم و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بر کسی پوشیده نیست و می بایست بیش از پیش توسط مدیران و کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت جامعه مورد توجه قرار گیرد.

رشیدی گفت: با زحمات و تلاش های نیروهای خدوم این حوزه علی رغم کمبود نیرو( حدود 48 درصد پست های این مجوعه بلاتصدی می باشد)، شرایط سخت کاری و کار مضاعف، سبب تامین امنیت غذایی، حفظ سرمایه دامی و سلامت جامعه شده ایم.

وی در ادامه خواستار حمایت بیشتر مقامات استانی و تخصیص اعتبارات لازم در کمیته برنامه ریزی استان جهت پرداخت مطالبات نیروهای این مجموعه گردید.

رشیدی ابراز امیدواری کرد که با اجرای کامل قانون تسری فوق‌العاده خاص کارکنان دامپزشکی و درج آن در حکم کارگزینی، عدم تناسب حقوق پرسنل دامپزشکی با سختی کار ایشان تا حدودی هماهنگ می گردد.

فرصت های سرمایه گذاری فراوانی در حوزه تولیدات دامی منطقه داریم

صمداله محمدی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی در این نشست اعلام کرد: در منطقه بافت، رابر و ارزوئیه فرصت های سرمایه گذاری فراوانی در حوزه تولیدات دامی داریم.

وی با اعلام اینکه سهم ویژه ای از تولیدات کمی و کیفی استان، تولیدات این منطقه می باشد، افزود: در این مناطق پتانسیل های خام زیادی در زمینه دامداری و دامپروری وجود دارد اما متاسفانه سرمایه گذاری های ضعیف صورت گرفته که همت تولیدکنندگان در کنار حمایت و همکاری همه جانبه مسئولان را می‌طلبد.

محمدی بیان کرد: بررسی طرحهای الگویی پرورش و اصلاح نژاد دام منطقه به منظور اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی لازم و ضروری می باشد و در این رابطه با اساتید دانشگاه صحبت شده است تا با استفاده از ظرفیت های علمی اساتید دانشگاه، قدم های بلند در راستای ارتقای تولیدات دامی  وتحقق  شعار سال برداشته شود.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی از جمله مشکلات عشایر منطقه را تامین نهاده های دامی عشایر اعلام کرد و اظهار کرد: گستردگی قلمرو عشایر و پراکندگی آن ها سبب شده است که مشکلات آنها دوچندان  گردد.

محمدی ابراز امیدواری کرد که با فراهم شدن زیرساخت های لازم بمنظور سرمایه گذاری در این مناطق و پیگیری رفع موانع تولیدکنندگان منطقه، زمینه ورود همشهریان خصوصا ورود جوانان به عرصه‌های اقتصادی و تولید فراهم گردد.

وی در پایان گفت: بخش دامپزشکی برای جامعه به لحاظ اقدامات پیشگیری و مباحثی که در حوزه سلامت وجود دارد، بسیار مهم می باشد و دیدگاه بسیار مساعد نسبت به شرح وظایف دامپزشکان در حوزه بهداشت، وجود دارد و ما هم کمک خواهیم کرد تا بتوانیم مطالبات این بخش را احیا کنیم.

آقای محمدی قول مساعد داد که در خصوص تامین کسری بودجه اداره کل دامپزشکی بویژه شهرستانهای بافت، رابر و ارزوئیه پیگیری های لازم را انجام دهد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید