Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب:

کشاورزان دارابی خطر پوره سن غلات را جدی بگیرند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: با توجه به نُرم رسیدن تراکم پوره سن گندم در اکثر مزارع این شهرستان از نیمه فروردین ماه مبارزه با این آفت خصوصا در مزارعی که با سن مادری مبارزه نکرده اند، آغاز شده است.

کشاورزان دارابی خطر پوره سن غلات را جدی بگیرند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، احمدرضا صالحی با بیان اینکه خرید گندم در سال جاری کیفی بوده و گندم سن زده با کاهش شدید قیمت خرید همراه خواهد بود، اظهار کرد: خسارت  این آفت به مزارع گندم موجب کاهش محصول تولیدی می شود و در صورتی که خسارت سن زدگی بیش از دستورالعمل های صادره باشد، مراکز خرید گندم نسبت به برگشت محصول مذکور اقدام خواهند کرد.

وی افزود: در صورت عدم مبارزه به موقع با این آفت پس از وارد کردن خسارت به مزارع گندم و برگشت آنها به اماکن زمستان گذران در سال بعد خسارت بیشتری به مزارع خواهند رساند، از این رو در صورت نیاز به مبارزه با این آفت لازم است اقدامات جدی و به موقع توسط کشاورزان انجام گیرد.

صالحی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت غلات در شهرستان داراب حدود ۱۵ هزار هکتار است، ابراز کرد: کارشناسان شبکه مراقبت در بخش های مختلف شهرستان تا پایان زمان بهینه مبارزه به صورت پایش روزانه برای جلوگیری از خسارت این آفت در کنار کشاورزان حضور مستمر خواهند داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب اظهار کرد: به منظور اطلاع رسانی به بهره برداران اقداماتی چون انتشار اطلاعیه در فضای مجازی، اطلاع رسانی چهره به چهره و دادن اخطارهای کتبی توسط کارشناسان شبکه مراقبت انجام گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید