Iranian Agriculture News Agency

از صیادان وظیفه شناس شهر زرآباد تقدیرشد

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: از صیادان روستای جد شهر زرآباد واقع درجنوب استان به دلیل آزاد نمودن گونه‌های جانوری در معرض خطر از تورهای ماهیگیری تقدیر به عمل آمد.

 از صیادان وظیفه شناس شهر زرآباد تقدیرشد

محمد شهلی‌بر در گفت وگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: هیاتی متشکل از معاون مرکز تحقیقات شیلات آب‌های دور چابهار و نماینده معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان ، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان،مدیر بهره بردار بندر صیادی شهید رضایی زرآباد و رئیس اداره شیلات شهرستان کنارک با حضور در اسکله صیادی شهید رضایی زرآباد از چند تن از صیادان روستای ساحلی جد از توابع شهر زرآباد به دلیل رهاسازی گونه‌های جانوری در معرض خطر از تورهای ماهیگیری طی مراسمی تقدیر کردند.

وی با ابراز امیدواری برای گسترش روزافزون فرهنگ حفاظت از منابع آبزی در بنادر صیادی استان گفت: حفاظت از گونه‌های جانوری در معرض خطر نقش بسزایی در حفظ زنجیره غذایی در اکوسیستم دریایی دارد.

سید احمدرضا هاشمی رئیس بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر آبزیان مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار نیز با تقدیر از همکاری این صیادان در فعالیت‌های مختلف آموزشی و فرهنگی در منطقه گفت: حفظ گونه‌های مختلف جانوری در محیط آبی موجب تثبیت اکوسیستم و ارتقای وضعیت ذخایر می‌شود که در نهایت به صورت مستقیم بر وضعیت معیشت صیادان منطقه تأثیر گذار خواهد بود.

منصور کردی نماینده معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان نیز ابراز امیدواری کرد که با همکاری مسئولان محلی و استانی و اطلاع رسانی،این اقدام پسندیده صیادان جد بتواند گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ صحیح رهاسازی گونه های جانوری در معرض خطر در بین جامعه صیادی استان باشد.

گفتنی است؛ این جلسه به همت اداره کل شیلات استان و با همکاری مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار و دبیرخانه ملی حفاظت از لاک پشت های دریایی ایران برگزار و طی این مراسم از چندتن از صیادان مسئولیت پذیر روستای جد قدرانی شد.

به گزارش ایانا، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای دو اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مستقر در شهرستان زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آب‌های داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آب‌های دریای عمان فعال است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید