Iranian Agriculture News Agency

کنترل آفت سن غلات در مزارع استان اصفهان

رصد به موقع شبکه‌های مراقبت و کنترل آفت سن در ۱۱۵ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان اصفهان در حال انجام است.

کنترل آفت سن غلات در مزارع استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان،  مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به آغاز مبارزه با سن گندم و جو در مزارع استان از اسفند سال گذشته گفت:مبارزه با سن مادر با تلاش ۲۰۰ نفر از کارکنان شبکه مراقبت غلات گندم و جو در ۲۵ هزار و ۸۷۳ هکتار از مزارع استان اصفهان آغاز شده است.

محمودرضا افلاکی با بیان اینکه سن غلات یکی از مهمترین آفات گندم و جو است گفت: این آفت با تغذیه از گندم و جو در مراحل مختلف رویشی موجب کاهش عملکرد (خسارت کمی) و از بین بردن خاصیت نانوایی (خسارت کیفی) می‌شود.

وی گفت: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی و ریزش سن غلات در مناطق معتدل و گرمسیری با رصد به موقع شبکه‌های مراقبت عملیات کنترل این آفت در مزارع گندم و جو استان ادامه دارد.

افلاکی از کشاورزان خواست برای کاهش این آفت با کارشناسان شبکه‌های مراقبت و کنترل آفت سن همکاری کرده و افت محصول خود جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه سن‌های مادر پس از استقرار در مزرعه به مدت یک تا دو هفته تغذیه و سپس جفت گیری کرده افزود: پس از تخم گذاری نوزادان روی خوشه مستقر شده و با تغذیه از آن خسارت‌های سنگینی به مزارع زیر کشت گندم و جو وارد می‌کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید