Iranian Agriculture News Agency

برای کشت بهاره چهار هزار و ۵۰۰ تن کود شیمیایی بین کشاورزان خراسان شمالی توزیع شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۵۰۰ تن کود شیمیایی برای کشت بهاره در بین کشاورزان این استان توزیع شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

برای کشت بهاره چهار هزار و ۵۰۰ تن کود شیمیایی بین کشاورزان خراسان شمالی توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محسن نظام دوست با بیان این که هم‌اکنون در تمامی کارگزاری های کود به میزان لازم وجود دارد اظهار داشت: کود مورد نیاز کشت بهاره در اوایل فروردین سال جاری بین کارگزاری ها توزیع شده است  و علاوه بر آن در مراحل بعدی نیز کود به استان حمل خواهد شد.

وی سهمیه کودی استان در سال جاری را ۳۴ هزار تن انواع کود دانست و افزود: سهمیه استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: ۲۵ هزار تن انواع کود در سال ۹۸ توزیع شده بود.

وی با بیان اینکهه سهمیه سال ۹۹ این استان ۳۲ هزار تن انواع کود بود اظهار داشت: اما توانستیم بیش از سهمیه ۳۴ هزار تن کود جذب و توزیع کنیم که عملکرد این شرکت در این خصوص ۱۰۸ درصد بوده است.

نظام دوست افزود: علاوه بر کودی که در این شرکت برای کشاورزان جذب می شود سالانه به میزان هفت تا هشت هزار تن نیز توسط سازمان تعاون روستایی استان جذب می شود که با احتساب این میزان سهمیه کودی استان در سال جاری به بیش از ۴۱ هزار  تن می رسد که با توجه به عرصه های که کشاورزان استان در اختیار دارند کافی است.

 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: به طور میانگین در ۱۰ سال گذشته هر سال حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود بین کشاورزان استان توزیع شده است، سهمیه استان با توجه به میزان اراضی کشاورزی استان و تقاضای بهره برداران مشخص می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید