Iranian Agriculture News Agency

سال گذشته انجام شد؛

توزیع بیش از 173 هزارتن کود شیمیایی در فارس

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس گفت: در سال گذشته 173 هزارتن کود شیمیایی توسط این شرکت بین بهره برداران بخش کشاورزی این استان توزیع شد.

توزیع بیش از 173 هزارتن کود شیمیایی در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید ابراهیمی زاده با بیان اینکه توزیع کود شیمیایی در سال گذشته نسبت به سال 98،  بالغ بر 16 درصد افزایش داشت، تصریح کرد: این افزایش کود بالغ بر 23 هزار تن بود.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از کودهای توزیعی، کودهای ازته و تولید شرکت پتروشیمی شیراز است، ابراز کرد: این تولیدات توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بین استان های مختلف کشور و به طور عمده در استان فارس توزیع می شود.

ابراهیمی زاده بیان کرد: ارزش ریالی کودهای توزیعی بالغ بر 2000 میلیارد ریال است که کماکان به صورت یارانه ای در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس اظهار کرد: کیفیت کودهای شیمیایی توزیعی توسط این شرکت با اعمال فیلترهای نظارتی و کنترل کیفی تضمین شده و به نوعی حفظ کیفیت اقلام توزیعی کماکان از خطوط قرمز اهداف و سیاست های شرکت محسوب می شود.

ابراهیمی زاده گفت: علاوه بر کودهای شیمیایی یارانه دار، به منظور تأمین نیاز کشاورزان ، اقدام به انعقاد تفاهم نامه با بیش از 70 شرکت تولیدکننده داخلی برای تولید و عرضه کودهای غیر تکلیفی اعم از ماکرو، میکرو، زیستی ، آلی و غیره نموده ایم که این نوع کودها نیز از طریق کارگزاری های شرکت در مناطق مختلف استان فارس در اختیار بهره برداران قرار می گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید